‘Consument staat open voor duurzame oplossingen’


Slechts een kwart (26%) van de ondervraagden is tevreden over de wijze waarop het bedrijfsleven met oplossingen inhaakt op het thema duurzaamheid. “Ondernemingen die serieus business willen maken van duurzaamheid, moeten afstappen van algemene en vrijblijvende op 'bewustwording' gerichte communicatie,” aldus Pieter van Os van Pure&Profit. Met name hoger opgeleide consumenten zijn zich inmiddels bewust van de problematiek en staan open om te investeren in duurzame en energiebesparende oplossingen. Dit vraagt echter om meer concrete proposities van bedrijven die onderbouwd worden met informatie die onomstreden duidelijk maakt dat deze daadwerkelijk duurzaam zijn en / of een energie- en kostenbesparing realiseren.
Volgens de onderzoekers zijn consumenten op zoek naar informatie over mogelijke stappen op het gebied van duurzaamheid en energiebesparing. Bovendien zijn ze bereid daar wat mee te doen. Dit blijkt bijvoorbeeld uit het percentage consumenten dat aangeeft minder warm te wassen naar aanleiding van de Tikkie-terug campagne van Ariel en RTL (38%). Dit sluit volgens de onderzoekers aan op eerder verricht onderzoek voor BCC. Daaruit bleek ook dat consumenten behoefte hebben aan meer informatie en advies over concrete manieren om energie te besparen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid