Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Supermarktstrijd duurt nog twee jaar’

De strijd om het marktaandeel tussen de Nederlandse supermarkten gaat nog zeker anderhalf tot twee jaar duren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Verandering van imago en het onderhoud daarvan vergen tijd', zegt Jan-Willem Grievink, hoofddocent strategie bij het Erasmus Food Management Instituut in Rotterdam in Het Financieele Dagblad. Hij doelt daarmee op de strategieverandering bij Albert Heijn, dat maandag een nieuwe serie prijsverlagingen doorvoerde. Concurrenten als Schuitema en Laurus kondigden direct tegenstappen aan.

related partner content for mobile comes here

Ook Menno van Rees Vellinga, retailadviseur bij LRV Strategy denkt dat de supermarktoorlog ‘heel lang’ gaat duren. ‘Enkele jaren. De herpositionering van Albert Heijn kost tijd en kun je maar één keer doen. Je moet keer op keer met een ijzeren discipline dezelfde boodschap uitdragen.'

Volgens de woordvoerder van Albert Heijn hebben de prijsacties al tot meer klanten en meer marktaandeel geleid. Joop Holla van het marktonderzoeksbureau GfK Panelservices meent dat Albert Heijn nog een lange weg heeft te gaan. 'Klantentrouw is moeilijk te herwinnen. Het is nu nog de grote onbekende in de prijzenoorlog.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in