‘Supermarktstrijd duurt nog twee jaar’


'Verandering van imago en het onderhoud daarvan vergen tijd', zegt Jan-Willem Grievink, hoofddocent strategie bij het Erasmus Food Management Instituut in Rotterdam in Het Financieele Dagblad. Hij doelt daarmee op de strategieverandering bij Albert Heijn, dat maandag een nieuwe serie prijsverlagingen doorvoerde. Concurrenten als Schuitema en Laurus kondigden direct tegenstappen aan.
Ook Menno van Rees Vellinga, retailadviseur bij LRV Strategy denkt dat de supermarktoorlog ‘heel lang’ gaat duren. ‘Enkele jaren. De herpositionering van Albert Heijn kost tijd en kun je maar één keer doen. Je moet keer op keer met een ijzeren discipline dezelfde boodschap uitdragen.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVolgens de woordvoerder van Albert Heijn hebben de prijsacties al tot meer klanten en meer marktaandeel geleid. Joop Holla van het marktonderzoeksbureau GfK Panelservices meent dat Albert Heijn nog een lange weg heeft te gaan. 'Klantentrouw is moeilijk te herwinnen. Het is nu nog de grote onbekende in de prijzenoorlog.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid