Overslaan en naar de inhoud gaan

Steeds minder nieuwe reclame

De Ster meldt dat er deze maand tot nu toe bijna de helft minder nieuwe commercials zijn aangeleverd dan vorig jaar in de maand januari.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Die kerstcommercial van Coca-Cola is een goed voorbeeld. Of de spotjes van 'Kips leverworst'. En het deuntje 'Kip, het meest veelzijdige stukje vlees' is ook weer terug.' Ook branchevereniging Pragma heeft voorbeelden: ‘De makers van het ijsje 'Fruitjoy' hebben al lang dezelfde reclame. En die van Hertog IJs ook', zegt directeur Joris van Zoelen. ‘In sommige gevallen is het niet eens erg. Vinden mensen de reclame zelfs leuk. Op de radio gebeurt trouwens hetzelfde.'
Blanchard wijt het aan de slechte economie. ‘Om toch gezien te worden halen ze trouwens ook spotjes uit het buitenland. Nemen ze bijvoorbeeld een reclame die in ons land nieuw is, maar in Australië al vaak is uitgezonden.'

related partner content for mobile comes here

De Stichting ter Promotie en Optimalisatie van Televisiereclame (SPOT) hoort dezelfde geluiden. ‘Ik kan het niet staven, maar volgens mij worden er minder filmpjes gedraaid', zegt directeur Paul van Niekerk. Alleen IP ziet méér nieuwe reclames.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in