Steeds minder nieuwe reclame
‘Die kerstcommercial van Coca-Cola is een goed voorbeeld. Of de spotjes van 'Kips leverworst'. En het deuntje 'Kip, het meest veelzijdige stukje vlees' is ook weer terug.' Ook branchevereniging Pragma heeft voorbeelden: ‘De makers van het ijsje 'Fruitjoy' hebben al lang dezelfde reclame. En die van Hertog IJs ook', zegt directeur Joris van Zoelen. ‘In sommige gevallen is het niet eens erg. Vinden mensen de reclame zelfs leuk. Op de radio gebeurt trouwens hetzelfde.'
Blanchard wijt het aan de slechte economie. ‘Om toch gezien te worden halen ze trouwens ook spotjes uit het buitenland. Nemen ze bijvoorbeeld een reclame die in ons land nieuw is, maar in Australië al vaak is uitgezonden.'
De Stichting ter Promotie en Optimalisatie van Televisiereclame (SPOT) hoort dezelfde geluiden. ‘Ik kan het niet staven, maar volgens mij worden er minder filmpjes gedraaid', zegt directeur Paul van Niekerk. Alleen IP ziet méér nieuwe reclames.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid