Publieke Omroep zet programma’s online
Vooralsnog gaat het om programma's die al te zien zijn op uitzendinggemist.nl. Volgens Michel Mol, internetcoördinator van de publieke omroepen, moet de maatregel de invloed van de omroepen vergroten: hoe meer mensen de beelden zien , hoe beter. Dat kan ook via de websites van anderen. Mol: 'Het gaat de publieke omroepen niet om financiële output.'
De NOS richt zich op nieuws en sport, de VPRO op film en alternatieve popmuziek, de Vara op cabaret en de Avro op theater. Tros, Vara en KRO gaan samen een consumentenportal maken, met als kern hun consumentenprogramma's Radar, Kassa! en Ook dat nog. EO gaat met IKON een portal opzetten voor kerk en christelijk geloof, terwijl KRO en NCRV zich zullen richten op spiritualiteit en levensbeschouwing.'
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisHMG laat in een reactie weten dat haar positie wordt bemoeilijkt als de publieke omroepen gratis aanbieden waarvoor zijzelf geld wil vragen. Onlangs kondigde de Europese Commissie een onderzoek aan naar concurrentievervalsing door de publieke omroep.
Verder werd bekend dat Bernadette Slotboom (44) de nieuwe hoofdredacteur wordt van NOS Online (internet en Teletekst). Zij is op dit moment nog plaatsvervangend hoofdredacteur van het NOS Journaal. Ze begint in april aan haar nieuwe baan.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid