DDMA blij met visie minister op e-mail reclame


'Het is goed dat de overheid nu een helder en principieel onderscheid maakt tussen enerzijds door niemand gewenste bulkmail die overwegend uit het buitenland afkomstig is, en anderzijds gewenste direct marketing-email van reguliere Nederlandse bedrijven', stelt DDMA-voorzitter Tom Kok.
'Ook zijn we blij met de hernieuwde vaststelling dat aanbieders en gebruikers gezamenlijk primair verantwoordelijk zijn voor het veilig en betrouwbaar houden van internet-communicatie, en dat de afspraken die worden gebaseerd op die verantwoordelijkheid per definitie een internationaal draagvlak nodig hebben.'
De minister kondigt in dezelfde Beleidsvisie aan actief voorlichting te gaan geven aan het bedrijfsleven over de regels voor het verzenden van commerciële email. Kok zegt dat de DDMA het ministerie per brief heeft aangeboden te willen helpen bij het totstandbrengen en uitvoeren van een voorlichtingscampagne.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid