‘Einde aan vrouwonvriendelijke billboards’
Algemeen Dagblad meldt dat ze mensen oproept die zich ergeren aan reclames waarin de vrouw wordt neergezet als lustobject brieven te schrijven aan onder meer gemeentes, de Reclame Code Commissie en een aantal dagbladen. ‘Veel vrouwen, vrouwenorganisaties en ook sympathiserende mannen zijn dergelijke billboards een doorn in het oog.’
Struikmans doet de oproep op verschillende internetsites. Ze legt uit dat mensen die zich storen aan vrouwonvriendelijke reclames een voorbeeldbrief kunnen gebruiken om naar hun gemeente te sturen. ‘Individuele acties halen vaak niets uit, acties van groepen mensen op hetzelfde tijdstip kunnen daarentegen wel effectief zijn.' Volgens Struikmans' oproep is de reclame op billboards langs de straat het meest opdringerig.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe vrouw, opgeleid tot predikante, weigert verder elk commentaar op haar campagne, omdat kranten en tijdschriften ‘zich ook schuldig maken aan het plaatsen van vrouwonvriendelijke uitingen’.
De Telegraaf meldt vanochtend dat na talloze woedende telefoontjes van verontwaardigde burgers in Nieuw-Zeeland billboardposters zijn verwijderd waarop een vrouw met vier borsten is afgebeeld die door een machine 'gemolken' wordt. De posters zijn onderdeel van een campagne tegen genetisch gemanipuleerd voedsel, maar werden als aanstootgevend beoordeeld.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid