Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Einde aan vrouwonvriendelijke billboards’

Het moet afgelopen zijn met vrouwonvriendelijke billboards die het straatbeeld ontsieren, vindt de Amsterdamse Esther Struikmans. Ze start…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Algemeen Dagblad meldt dat ze mensen oproept die zich ergeren aan reclames waarin de vrouw wordt neergezet als lustobject brieven te schrijven aan onder meer gemeentes, de Reclame Code Commissie en een aantal dagbladen. ‘Veel vrouwen, vrouwenorganisaties en ook sympathiserende mannen zijn dergelijke billboards een doorn in het oog.’

related partner content for mobile comes here

Struikmans doet de oproep op verschillende internetsites. Ze legt uit dat mensen die zich storen aan vrouwonvriendelijke reclames een voorbeeldbrief kunnen gebruiken om naar hun gemeente te sturen. ‘Individuele acties halen vaak niets uit, acties van groepen mensen op hetzelfde tijdstip kunnen daarentegen wel effectief zijn.' Volgens Struikmans' oproep is de reclame op billboards langs de straat het meest opdringerig.

De vrouw, opgeleid tot predikante, weigert verder elk commentaar op haar campagne, omdat kranten en tijdschriften ‘zich ook schuldig maken aan het plaatsen van vrouwonvriendelijke uitingen’.

De Telegraaf meldt vanochtend dat na talloze woedende telefoontjes van verontwaardigde burgers in Nieuw-Zeeland billboardposters zijn verwijderd waarop een vrouw met vier borsten is afgebeeld die door een machine 'gemolken' wordt. De posters zijn onderdeel van een campagne tegen genetisch gemanipuleerd voedsel, maar werden als aanstootgevend beoordeeld.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in