Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzetdaling Sanoma Uitgevers

Sanoma Uitgevers heeft in 2003 de omzet met 1,9 procent ten opzichte van het jaar ervoor zien dalen naar 482,2 miljoen euro. Dat komt met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De advertentieomzet liep met 11,5 procent terug. De tijdschriftenomzet lezersmarkt (abonnementen, losse verkoop) steeg met 1 procent. De overige omzetcategorieën stegen met ruim 10 procent.

related partner content for mobile comes here

Het EBITA resultaat van Sanoma Uitgevers (inclusief deelnemingen) steeg ten opzichte van 2002 met 14 procent. Gecorrigeerd voor incidentele baten en lasten in 2002 en 2003 bedroeg de resultaatgroei 7,5 procent. Dat was te danken aan het ‘Ronaldo’-reorganisatieproject waarin grote structurele bezuinigingen werden bereikt. Er werden in Hoofddorp 180 arbeidsplaatsen geschrapt.

Zowel de holding SanomaWSOY als de Magazine Division waar Sanoma Uitgevers deel van uitmaakt, boekten goede resultaten. De holding boekte een EBITA van 334,1 miljoen euro en de Magazine Division van 159,1 miljoen. De omzet van het concern steeg met 3,2 procent naar 2,4 miljard. Het resultaat steeg met 53 procent naar 205,2 miljoen euro.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in