Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzetregistratie in de marktonderzoekbranche

De MarktOnderzoekAssociatie (MOA) is begonnen met een omzetregistratiepool binnen de marktonderzoeksbranche. Hiermee is het mogelijk om de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op deze manier ontstaat er een uitstekend inzicht in de algemene marktontwikkelingen binnen het marktonderzoek in Nederland. Zo wordt gemeten welk deel van de omzet op kwantitatief onderzoek is gebaseerd en hoeveel omzet er omgaat in kwalitatief of telefonisch onderzoek of in de business-to-business sector etc.

related partner content for mobile comes here

Deelnemende researchbureaus krijgen alleen hun eigen marktaandeel per sector afgezet tegen het totaal van die sector.

In de toekomst kan dezelfde info in een nog breder perspectief worden geplaatst, namelijk op internationaal c.q. Europees niveau, want bij de opzet is rekening gehouden met de internationale registraties van Efamro en Esomar.

Aangezien de omzetinformatie van essentieel belang is voor de branche hoopt de MOA op een grote belangstelling vanuit de bureauwereld voor de pool.

De leden van de MOA Research Keurmerk Groep, de ‘keurmerkbureaus’, hebben zich reeds tot deelname aan deze omzetregistratie verplicht. De overige leden van de sectie bureaus van de MOA kunnen vrijwillig meedoen. Dat geldt uiteraard ook voor niet MOA-leden die zich bezighouden met marktonderzoek.

De deelnemers kunnen online hun omzetgegevens invoeren en zo hun eigen benchmark maken. Zo blijft de info altijd up-to-date.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in