Overslaan en naar de inhoud gaan

'PCM zag af van belang in World Online’

PCM Uitgevers heeft in 1996 op het punt gestaan om een 20 procent aandeel te nemen in World Online, maar zag daar op het laatste moment…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Planet Multimedia was een belangrijke reden het salaris van Nina Brink, op Curaçao uit te betalen. Dat staat in het boek Gekte.com dat deze week uitkwam, over tien jaar internet in Nederland. Fred Kappetijn, toen chef nieuwe media bij PCM in Amsterdam stond op het punt om te gaan tekenen voor de 20 procent WOL-aandelen toen hij door een mededirecteur werd tegengehouden. PCM-topman Cees Smaling las in de statuten dat de aandeelhouders, in zijn eigen woorden, 'geen flikker te vertellen hadden en dat Brink haar eigen salaris vaststelde dat op Curaçao uitgekeerd moest worden. Zijn conclusie: 'Dit doen we niet.'

related partner content for mobile comes here

Smaling wilde ook niet dat PCM provider werd. De gang van zaken was een reden voor Kappeteijn om naar VNU te vertrekken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in