Overslaan en naar de inhoud gaan

Plus in de plus

Met de komst van CRM is het leven er voor de consument er niet vrolijker op geworden. Jim Rosenfeld doet verslag van zijn ervaringen met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eerst was er databasemanagement, toen kwam internet, en toen e-crm. De mogelijkheden om met behulp van technologie de relatie met de klant te verbeteren, zijn de afgelopen jaren gestaag gegroeid. Maar is de klant er zoveel beter van geworden? Zijn banken, serviceproviders, telecombedrijven en al die andere organisaties die met crm en andere vormen van relatiemarketing de klant beter van dienst willen zijn, daar ook in geslaagd? Jim Rosenfield heeft een aantal van zijn ervaringen op een rijtje gezet en het resultaat stemt niet vrolijk. Het oplossen van klachten via e-mail en websites gaat de meeste bedrijven bijzonder slecht af, en de automatisch gegenereerde antwoorden en verwijzingen naar FAQ-lijstjes helpen de klant meestal niet veel verder.

related partner content for mobile comes here

Reden voor hem om een aantal richtlijnen op te stellen voor relatiemarketing in de 21e eeuw. Zo geeft Rosenfield bedrijven die de relatie met hun klant echt willen verbeteren, de raad om al die vormen van pseudo-wetenschap, zoals CRM en one-to-one marketing, bij het grof vuil te zetten. Hij adviseert ook om op te passen voor technologieÃ

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in