TRN brengt ‘Holland beleving’ in kaart
Dit blijkt uit de Marktanalyses 2002 van Toerisme Recreatie Nederland (TRN). In deze jaarlijkse analyse worden nu voor het eerst de economische-, demografische en sociaal-culturele gegevens gekoppeld aan het reisgedrag. Ook het onderdeel Holland-Branding is toegevoegd. Het rapport is gemaakt voor landen waar TRN haar marketing en promotie voert: Nederland, België, Duitsland, Groot-Brittannië, Scandinavië, Frankrijk, Italië, Spanje, Polen, Japan, Korea, Groot China (China, Hong Kong, Taiwan), Verenigde Staten en Canada.
In de rapporten worden de reisindustrie, de trends en de sterktes/zwakten en kansen/bedreigingen van een land onder de loep genomen, evenals opvallende elementen over Holland beleving. Enkele voorbeelden: Amsterdam is in de wintermaanden dé bestemming voor de Franse jongeren en dertigers, maar nog niet de helft van de Fransen weet dat Amsterdam onze hoofdstad is. Scandinaviërs vinden Nederlanders vriendelijke mensen, die goed Engels spreken en er een vrije levensstijl op na houden. Chinezen die naar Europa reizen, doen twaalf landen aan in vijftien dagen, terwijl Amerikanen steeds minder landen in Europa bezoeken in dezelfde tijd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid