Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Oplossing luide tv-reclames nabij'

De oplossing voor het plotseling hardere geluid bij sommige tv-reclames is nabij, meldt de Ster.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het reclamebedrijf van de publieke omroep is op Nederland 2 begonnen met een test, waarbij commercials als het ware door een machine worden gehaald waardoor de extra decibellen in de huiskamer niet langer zijn te horen. De eerste resultaten zijn goed, aldus een Ster-woordvoerder. De andere publieke netten zullen waarschijnlijk binnenkort volgen, net als de zenders van HMG en SBS.

related partner content for mobile comes here

In oktober 2002 bleek uit onderzoek van de KRO dat veel kijkers zich storen aan het harde geluid van televisiereclame. Reclamemakers gebruiken vaak een techniek waardoor het geluid van hun commercial harder overkomt. Ze willen daarmee voorkomen dat hun reclame niet genoeg opvalt. Volgens de woordvoerder van de Ster blijven de reclamemakers wel binnen de internationaal vastgestelde technische normen, maar is er een trucje om het in de huiskamer harder te laten klinken. ‘En daar is het lastig grenzen aan stellen.' Het geluid van minder harde reclames zal niet door de nieuwe apparatuur worden aangetast, aldus de Ster (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in