Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw beeldmerk brandweer

In de afgelopen jaren is bij de brandweer een wildgroei in het gebruik van het beeldmerk ontstaan. Dit ging ten koste van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2002 is een nieuwe huisstijl voor de brandweer ontwikkeld, op initiatief van de Nederlandse Vereniging voor Brandweerzorg en Rampenbestrijding (NVBR) en in samenwerking met het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Sindsdien zijn verschillende toepassingen ontwikkeld, die vanaf nu door de brandweerkorpsen overgenomen kunnen worden.

related partner content for mobile comes here

De brandweerkorpsen en overige instanties kunnen zelf bepalen wanneer zij overgaan op de nieuwe huisstijl. Invoering is niet verplicht. De invoering van de nieuwe huisstijl wordt gecoördineerd vanuit de NVBR. Elke regio heeft een huisstijlverantwoordelijke aangewezen die de korpsen in de desbetreffende regio begeleidt. De NVBR verwacht dat de nieuwe huisstijl in de loop van 2004 in heel Nederland is doorgevoerd.

In de loop der jaren was een wildgroei ontstaan in het gebruik van het oude beeldmerk, wat ten koste ging van de herkenbaarheid. Steeds meer werken Nederlandse brandweerkorpsen buiten de gemeentegrenzen samen om branden en rampen in ons land te lijf te gaan. Een nieuwe landelijke huisstijl onderstreept deze samenwerking. Grote rampen als die in Enschede en Volendam onderstrepen de behoefte aan nauwe samenwerking en laten zien dat die goed georganiseerd moet worden.

Het nieuwe beeld van de brandweer is een gouden vlam in een gouden schild. De nieuw gestileerde vlam staat voor de belangrijkste taak: het bestrijden van vuur. Het schild in het beeldmerk staat voor bescherming bij bedreigingen, die bestaat uit de bestrijding, hulpverlening en coördinatietaak bij rampen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in