Nieuw beeldmerk brandweer
In 2002 is een nieuwe huisstijl voor de brandweer ontwikkeld, op initiatief van de Nederlandse Vereniging voor Brandweerzorg en Rampenbestrijding (NVBR) en in samenwerking met het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Sindsdien zijn verschillende toepassingen ontwikkeld, die vanaf nu door de brandweerkorpsen overgenomen kunnen worden.
De brandweerkorpsen en overige instanties kunnen zelf bepalen wanneer zij overgaan op de nieuwe huisstijl. Invoering is niet verplicht. De invoering van de nieuwe huisstijl wordt gecoördineerd vanuit de NVBR. Elke regio heeft een huisstijlverantwoordelijke aangewezen die de korpsen in de desbetreffende regio begeleidt. De NVBR verwacht dat de nieuwe huisstijl in de loop van 2004 in heel Nederland is doorgevoerd.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisIn de loop der jaren was een wildgroei ontstaan in het gebruik van het oude beeldmerk, wat ten koste ging van de herkenbaarheid. Steeds meer werken Nederlandse brandweerkorpsen buiten de gemeentegrenzen samen om branden en rampen in ons land te lijf te gaan. Een nieuwe landelijke huisstijl onderstreept deze samenwerking. Grote rampen als die in Enschede en Volendam onderstrepen de behoefte aan nauwe samenwerking en laten zien dat die goed georganiseerd moet worden.
Het nieuwe beeld van de brandweer is een gouden vlam in een gouden schild. De nieuw gestileerde vlam staat voor de belangrijkste taak: het bestrijden van vuur. Het schild in het beeldmerk staat voor bescherming bij bedreigingen, die bestaat uit de bestrijding, hulpverlening en coördinatietaak bij rampen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid