Overslaan en naar de inhoud gaan

NRC wil jongeren bereiken met Spunk

De website van NRC Handelsblad gaat een samenwerking aan met de ‘underground’ jongerensite Spunk.nl. Ze beginnen per 1 september met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘NRC heeft een scholierensite, maar we moesten daar fors op bezuinigen. Spunk is een leuke site, die vooral aantrekkelijk is omdat die door een redactie van jongeren wordt gemaakt. Door de samenwerking met Spunk kunnen we de site aantrekkelijker maken voor onze bezoekers', zegt Gijsbert van Es, chef-redacteur van NRC handelsblad op internet. Volgens Spunk-uitgever Frank Bierens, voormalig uitgever bij Credits Media, bedient NRC de doelgroep 14-19, doelgroep van Spunk.nl, nu onvoldoende.

related partner content for mobile comes here

De redactie van jongerensite Spunk blijft zelfstandig en de site blijft in handen van de huidige de huidige eigenaar. Spunk blijft ook zelf de exploitatie doen. Bierens verwacht door de samenwerking een verdrievoudiging van het aantal lezers. De uitgever brengt in het najaar een kunstblad, ‘Blender’ (oplage 7000), op de markt voor dezelfde doelgroep.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in