Overslaan en naar de inhoud gaan

Goede doelen bedelen om meer geld

Tweederde van de Nederlanders irriteert zich aan de hoeveelheid mailings. Als de liefdadigheidsinstellingen hiervoor persoonlijke gegevens…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het marktonderzoekbureau TNS-NIPO meette onder ruim duizend Nederlanders het publieksvertrouwen in de goede doelen.

related partner content for mobile comes here

Driekwart van de ondervraagden vindt dat goede doelen een bijdrage leveren aan een betere samenleving. Eenzelfde deel vertrouwt erop dat goede doelen goed omgaan met hun geld. Negentig procent van de bevolking wil echter wel weten wat er met het geld gebeurt.

Direct mail van goede doelen scoort minder goed. 66 Procent van de bevolking ergert zich aan het aantal bedelbrieven in de bus. 61 Procent maakt de bedelbrieven wel altijd open.

De irritatie over de bedelbrieven kan grote gevolgen hebben voor de goede doelen. Het is een succesvol instrument voor fondsenwerving. Met het versturen van jaarlijks ongeveer tachtig miljoen bedelbrieven haalt de sector om en nabij de 600 miljoen euro op, zo’n 65 procent van haar totale inkomsten uit de fondsenwerving.

Een gevolg van de ergernis kan resulteren in het niet meer geven aan goede doelen, maar uit het onderzoek wordt niet duidelijk of dat ook gebeurt.

Wel zeggen de ondervraagden bij het geven van geld een voorkeur te hebben voor de collectebus (44 procent), boven de acceptgiro (32 procent) en de automatische incasso (7 procent).

< SIZE=1>Bron: De Telegraaf <#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in