Campagne voor bos- en houtproducten
In de pilots hebben houtverwerkers, -handelaren, -exploitanten en -belevers (recreanten, natuurliefhebbers, omwonenden) een belangrijk aandeel. In lokale panelgroepen brengen zij hun wensen, verwachtingen en knelpunten omtrent de houtoogst naar voren, kunnen zij meedenken en hun mening geven over de voorgenomen activiteiten van de boseigenaren. Boseigenaren verkennen op deze manier de markt voor bos- en houtproducten bij de verschillende doelgroepen.
De campagne 'Nederlands hout doet mee' is gestart omdat er in Nederland te weinig hout zou worden geoogst. De campagne wordt uitgevoerd in opdracht van het ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Voedselkwaliteit. Boseigenaren ervaren weerstand van anderen tegen oogstwerkzaamheden, hebben te maken met lage opbrengsten en de vooronderstelling dat de continuïteit en kwantiteit van het Nederlandse hout onvoldoende gegarandeerd is. Ook de wet- en regelgeving (Flora- en Faunawet) wordt als een belemmering voor een optimale bedrijfsvoering ervaren. Uit een imago-onderzoek voorafgaand aan de campagne bleek dat een aantal van deze problemen voortkomen uit het feit dat direct betrokken partijen te weinig contact met elkaar hebben en te weinig op de hoogte zijn van elkaars wensen en verwachtingen. Hierdoor is er te weinig samenwerking.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaOver de voortgang van de pilots wordt tussentijds gecommuniceerd via publicaties, persberichten, presentaties, een brochure en de website www.nederlandshoutdoetmee.nl.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid