Overslaan en naar de inhoud gaan

Cannes: 25 nominaties Nederland op film-shortlist

Minder print-Leeuwen nu dan vorig jaar, minder dm-Leeuwen nu dan vorig jaar. Maar de categorie tv-commercials zou dit Cannes-jaar voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van de 126 inzendingen uit Nederland zijn er namelijk 25 op de film-shortlist beland, 10 meer dan vorig jaar terwijl in 2002 aanmerkelijk meer werd ingestuurd (165 keer).Wieden + Kennedy Amsterdam scoorde met 8 de meeste nominaties, voor 2 verschillende klanten: Coca-Cola en Nike.
Lowe en Result DDB komen ieder 6 keer voor op de shortlist. Lowe met filmpjes voor 4 verschillende merken van 3 verschillende fabrikanten: Het Net, Sire en de Unilever-dochters: Hertog en Calvé.
Belgische bureaus
De Result-commercials zijn voor 3 verschillende opdrachtgevers: Volkswagen/Pon, Centraal Beheer en De Lotto. Alleen TBWANeboko Campaign sleepte dan nog meer dan een nominatie binnen:Twee plekken op de shortlist zijn vergeven aan filmpjes voor Unox en Stichting consument en Veiligheid. BBCW, D’Arcy en 180 zijn tenslotte alledrie een keer genomineerd, voor respectievelijk Hans Anders, de Verenigde Verzekeraars en Adidas.Belgische bureaus, die vorig jaar behoorlijk succesvoller waren dan Nederlandse, zijn dit jaar slechts 8 keer genomineerd.
De uitreiking van de film-Leeuwen tijdens het internationale reclamefestival in Cannes is aanstaande zaterdagavond.
Nederlandse Cannes-nominaties op
de filmshortlist op een rij:

related partner content for mobile comes here
  • Wieden + Kennedy, 8 nominaties: Coca-Cola (‘Super Sub’) en 7 x Nike (‘Rematch’; 3 versies van ‘Creativity in Sports’ te weten ‘Football’, ‘Hoops’ en ‘Frisbee’; ‘Puddles’; ‘Stream’; en ‘Lightbox Footlocker’).
  • Lowe, 6 nominaties: Hertog (‘Vete’ en ‘Controller’), Calve (‘Dick Advocaat’; en ‘Corneille’), Het Net (‘Kung Fu’) en Sire (‘In de tram’).
  • Result DDB, 6 nominaties: VW (‘Speelgoedauto’), Centraal Beheer (‘Straatartiest’; ‘Achtervolging’; en ‘Paard’) en De Lotto (‘Sprint’; en ‘Vrouwen’).
  • TBWANeboko Campaign, 2 nominaties: Unox (‘Verjaardag’) en Stichting Consument & Veiligheid (‘Raket’ uit Vuurwerkcampagne).
  • BBCW, 1 nominatie: Hans Anders (‘Recept’).
  • D’Arcy, 1 nominatie: Verbond van Verzekeraars (‘Roeien’).
  • 180, 1 nominatie: Adidas (‘Too darn hot’). Voor een impressie van de Oranje-borrel .
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in