Zes filmLeeuwen Cannes voor Nederland
Na de grote hoeveelheid shortlistposities kwamen Nederlandse bureaus niet verder dan brons. Lowe scoorde voor Calvé met Dick Advocaat, Result DDB voor Lotto met ‘vrouwen’ ‒en dus niet ook met Centraal Beheer/’Paard’ wat alom werd verwacht in Cannes- en TBWANeboko Campaign voor Unox met ‘verjaardag.’
Er was wel goud voor een Nederlander, maar de inzending was van Euro RSCG in Milaan. De Peugeot-commercial (‘beeldhouwer/olifant’), geregisseerd door Matthijs van Heijningen van Bonkers, won niet alleen een gouden Leeuw, maar kreeg ook de Journalists’ Award in Cannes.
De Grand Prix op het 50ste internationale reclamefestival ging verrassend naar een filmpje voor Ikea over een lamp uit de selectie van het woonwarenhuis die op straat wordt gezet, want vervangen door een nieuwe. De maker was een Amerikaans bureau, Crispin Porter +Bogusky in Miami.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisTenslotte sleepte het Britse Partizan de Palme d’Or, de prijs voor het meest succesvolle filmproductiebureau in de wacht en werd TBWAParis Bureau van het Jaar, na de meeste Leeuwen te hebben verzameld in alle onderdelen van het festival (print, film, actiemarketing, interactief en media).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid