Overslaan en naar de inhoud gaan

Zes filmLeeuwen Cannes voor Nederland

Nederland behaalde zaterdag in Cannes zes filmLeeuwen, waarvan er drie naar Wieden + Kennedy Amsterdam gingen. De andere drie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na de grote hoeveelheid shortlistposities kwamen Nederlandse bureaus niet verder dan brons. Lowe scoorde voor Calvé met Dick Advocaat, Result DDB voor Lotto met ‘vrouwen’ ‒en dus niet ook met Centraal Beheer/’Paard’ wat alom werd verwacht in Cannes- en TBWANeboko Campaign voor Unox met ‘verjaardag.’

related partner content for mobile comes here

Er was wel goud voor een Nederlander, maar de inzending was van Euro RSCG in Milaan. De Peugeot-commercial (‘beeldhouwer/olifant’), geregisseerd door Matthijs van Heijningen van Bonkers, won niet alleen een gouden Leeuw, maar kreeg ook de Journalists’ Award in Cannes.
De Grand Prix op het 50ste internationale reclamefestival ging verrassend naar een filmpje voor Ikea over een lamp uit de selectie van het woonwarenhuis die op straat wordt gezet, want vervangen door een nieuwe. De maker was een Amerikaans bureau, Crispin Porter +Bogusky in Miami.

Tenslotte sleepte het Britse Partizan de Palme d’Or, de prijs voor het meest succesvolle filmproductiebureau in de wacht en werd TBWAParis Bureau van het Jaar, na de meeste Leeuwen te hebben verzameld in alle onderdelen van het festival (print, film, actiemarketing, interactief en media).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in