Overslaan en naar de inhoud gaan

Alleen Printgoud voor Diesel/KesselsKramer

KesselsKramer won gisteren een gouden Leeuw voor Diesel, maar KesselsKramer stuurt officieel nog steeds niet in naar prijzenfestivals. En…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De combi KK/Diesel was de enige Nederlandse printwinnaar op het 50ste internationale reclamefestival in Cannes. Behalve de drie Diesel-advertenties belandden nog tien uitingen uit vier andere campagnes op de shortlist: VW, Discovery Channel, Idfa en Sire. TBWANeboko Campaign zag zijn twee Discovery Channel-advertenties al in de stemmingsronde na de samenstelling van de shortlist sneuvelen. Saatchi & Saatchi Amstelveen overkwam hetzelfde met zijn Idfa Lichtlint-inzending. Result DDB en Lowe overleefden de post-shortliststemming, maar haalden het prijzenpodium uiteindelijk ook niet met respectievelijk twee Volkswagen-uitingen en de vijf advertenties uit de Sire Kinderboek-campagne.
Het Nederlandse printjurylid Romke Oortwijn concludeerde weinig verrassend dat het ‘een mager jaar’ was, ondanks dat er opmerkelijk veel meer werd ingestuurd.

related partner content for mobile comes here

De aanvankelijk als Grand Prix bekroonde campagne, bleek een scam-ad. Het gaat om een campagne van Leo Burnett Lissabon voor Ferin-boekhandel (‘Read-a-book’), die ijlings werd teruggetrokken nadat nader onderzoek had uitgewezen dat de campagne nooit geplaatst was. De Grand Prix in de categorie Press & Poster ging naar Frankrijk. Het bureau TBWAParisBoulonge-Billancourt werd gelauwerd voor de advertentie ‘hergeboorte’ voor klant Sony Playstation, waarin een vrouw te zien is die bevalt van een volwassen gamesliefhebber. In de categorie Outdoor ging de Grand Prix naar bureau Grey Worldwide Auckland met drie billboards voor klant Kiwi No Bugs Insect Spray.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in