Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzet reclamebranche gedaald in tweede kwartaal

De omzet van de reclamebranche is in het tweede kwartaal gedaald. In het vorige kwartaal was er nog sprake van een lichte stijging.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit de conjunctuurtest van juli 2011 van het CBS blijkt dat per saldo de meerderheid van de ondernemers in de reclamebranche somber oordeelde over het economische klimaat. Voor het derde kwartaal van 2011 zijn de verwachtingen voor de omzet en de werkgelegenheid somber. Per saldo voorzien veel ondernemers dat zij minder omzet zullen behalen.

related partner content for mobile comes here

In het tweede kwartaal daalde de omzet van de reclamebranche met 6,0 procent ten opzichte van een jaar eerder. Hiermee heeft de positieve ontwikkeling van de afgelopen drie kwartalen niet doorgezet. De branche kenmerkt zich door forse omzetdalingen en lichte omzetstijgingen, zo meldt het CBS. Binnen de totale zakelijke dienstverlening is de reclamebranche op dit moment één van de slechtst presterende bedrijfstakken.

Een toenemend aantal ondernemers in de reclamebranche heeft in het tweede kwartaal van 2011 pessimistisch geoordeeld over het economische klimaat. Per saldo is een op de vier ondernemers pessimistisch gestemd over het economische klimaat. In het begin van 2009 bereikte het oordeel hierover een dieptepunt. Daarna verbeterde het oordeel nagenoeg onafgebroken. Vanaf het tweede kwartaal van 2011 is het aantal ondernemers met een sombere kijk op het economische klimaat toegenomen.

Het aantal ondernemers in de reclamebranche, dat een afname van de omzet in het derde kwartaal van 2011 voorziet, is toegenomen in vergelijking met het tweede kwartaal. Per saldo maakt bijna 40 procent van hen melding van een verwachte omzetdaling voor het derde kwartaal. Het aantal ondernemers dat een prijsverhoging verwacht, is even groot als het aantal dat een prijsverlaging voorziet. De bedrijven in de reclamebranche die een afname van de werkgelegenheid voorzien, zijn in de meerderheid. Per saldo verwacht bijna één op de zeven van hen een afname van het personeelsbestand in hun branche.

Meer cijfers .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in