Overslaan en naar de inhoud gaan

Rob van den Aker (Rabobank): ‘Rust in de tent’

Experimenten met nieuwe media mogen mislukken, zolang de kernwaarden van de Rabobank maar staan als een huis met een betrouwbare hypotheek.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het hele interview met Rob van den Aker staat in het septembernummer van Tijdschrift voor Marketing, dat deze week op de mat valt. Een aantal uitspraken staan alvast hieronder:

related partner content for mobile comes here

‘Door de crisis zijn we misschien in een keer het beste jongetje van de klas geworden, maar dus niet doordat we dingen anders gingen doen. Het heeft vooral te maken met onze kernwaarden: rust in de tent, stabiliteit, zekerheid. Het is nooit een discussie geweest om daarvan af te wijken.’

‘Het gevoel van de afgelopen periode bij de consument is: wie is er nog te vertrouwen in deze wereld? Bedrijven niet, landen niet. Er is dus een algehele vertrouwenscrisis. Daar heb je ook mee te maken en je hebt er last van. Het besef dat de consument kritischer is, doet je een extra stap zetten om te laten zien dat je bedoelingen oprecht zijn en de bankzaken goed geregeld. Dat is misschien wel de voornaamste verandering van de afgelopen jaren.’

Herenakkoord
‘Voor de klant moet het voor zich spreken dat mobiel en online bankieren veilig is. We investeren veel in beschikbaarheid en veiligheid, maar vinden het niet juist om daarover de concurrentie aan te gaan met elkaar en erover te communiceren. Je zou het een herenakkoord tussen banken kunnen noemen. Niemand doet het. Er kan altijd iets misgaan. Ook wij hebben een aantal maanden geleden een cyberaanval gehad waardoor de site plat lag. Stel dat je over die beschikbaarheid communiceert, en een dag later ga je onderuit... Dan is dat niet verstandig. Het is ook niet relevant voor de consument om dat te communiceren. Je moet communiceren op een niveau waar klanten wezenlijk behoefte aan hebben, zoals een onbezorgde oude dag, of dat een hypotheek rust moet geven.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in