Overslaan en naar de inhoud gaan

'Mobile wordt het middelpunt van alle digitale media'

Doorbraak
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Al vanaf 2005 wordt er verkondigd dat het daaropvolgende jaar de grote doorbraak van mobile marketing wordt verwacht. Voor marketingbudgetten was mobiel lange tijd 'the cherry on the cream of the pie' gezien. De cream was in dat geval internet advertising, dat enkele jaren ook nog een beperkt aandeel had in de marketingbestedingen. Een goed voorbeeld is ABN AMRO dat nog geen 5 jaar geleden de digitale marketinguitgaven nog geen 15% bedroegen van het gehele marketing budget. ABN AMRO was toentertijd reeds actief op gebied van mobile marketing, maar dit was in die tijd nog zo beperkt dat dit niet in cijfers uit te drukken was.

related partner content for mobile comes here

In 2010 echter wordt door velen echter gezien als het jaar van doorbraak. Dit is goed te zien in de uptake van mobiel door veel adverteerders, maar ook aan de kant van de consument: Ongeveer 50% van alle verkochte mobieltjes is tegenwoordig een smartphone. Naar verwachting zal dit smartphone-percentage stijgen naar 75% in 2012.

Calimero
'Het Mobiele verhaal' lijkt dat Calimero dat opeens Hollywood-sterrenstatus heeft bereikt. De bovenstaande titel: 'Mobile wordt het middelpunt van alle digitale media' lijkt ambitieus en misschien wel op grootspraak, maar is het zeker niet.

Appie
Een bedrijf die dit goed door heeft is Albert Heijn. Ongeveer drie jaar geleden hebben zij de innovatieve Appie-app ontwikkeld, dat razend populair is onder iPhone gebruikers. Sinds deze week wordt deze app aan het grote publiek getoont door ondermeer een TV-campagne en Instore POS-materiaal.

;" title="4214.jpg&;">

De app bevat nu reeds talrijke mogelijkheden, zoals een receptenzoeker, boodschappenlijstje maken, sorteren van je boodschappen op looproute van je AH winkel etc. In de nabije toekomst: anytime/anywhere mobiel boodschappen bestellen, maar ook in de supermarkt je mobiel als persoonlijke scanner gebruiken waar je vervolgens ook mee afrekend. Door al deze mobiele mogelijkheden komen de websites van Albert Heijn in de nabije toekomst in de schaduw te staan van hun kleine mobiele broertje.

Eenzelfde lot
Je kunt je indenken dat eenzelfde lot is beschoren voor andere organisaties (retailers, financials, uitgevers etc.) Mobiel is/wordt niet alleen een vast element voor marketing communicatiedoeleinden, interne bedrijfsprocessen maar ook als utility.
Blog by Richard Otto ©

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in