Overslaan en naar de inhoud gaan

National Pride on a Global Scale

As events have unfolded over the last couple of weeks, the world was faced with a medley of emotions. And at the top of the emotional…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

First came the highly-anticipated royal wedding of Wills and Kate in the UK. The world watched as swathes of Union Jacks flooded their screens and sales of questionable royal memorabilia soared. If that wasn’t enough to quench your royal thirst, the very next day saw the Netherlands celebrate Queen’s Day. The Dutch really know how to push the boat out (pun most definitely intended) as Amsterdam is bathed in a sea of orange.

related partner content for mobile comes here

Then it was the turn of the Vatican City with the beatification of Pope John Paul II. The Poles flocked in their droves to see ‘their’ pope move one step closer to sainthood. And on that very same day, as the world woke to the news that bin Laden had met his demise, Americans flooded Times Square and Pennsylvania Avenue to share in the celebratory and reflective mood of the nation. Their national pride was quite literally written all over their faces.

Being based in Amsterdam, we know how much advertisers and their agencies have seized the opportunity to align brands with the mood of the nation. In Holland you can scarcely go out of your front door or switch on your TV without being confronted with ads for brands wanting to associate themselves with traditional Dutch values and popular emotion. For a couple of weeks, brands such as Heineken and Albert Heijn ditch their usual colours in favour of the more patriotic orange. Judging by what we’ve seen from the UK in recent weeks, British brands have experienced a similar fate.

Whilst we’re pretty sure that no brand will attempt to overtly celebrate the death of a global terrorist, it will be interesting to see the campaigns coming out of the US in the coming weeks. Will we see brands riding the crest of the patriotic wave and going down the red, white and blue route? Watch this space.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in