Overslaan en naar de inhoud gaan

Invloed social media op site bezoek groter dan verwacht

Hoewel op de gemiddelde website nog steeds minder dan 1% van de bezoekers direct van social media komen, zijn social media indirect…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoewel op de gemiddelde nog steeds minder dan 1% van de bezoekers direct van komen, zijn social media indirect verantwoordelijk voor 18% van het verkeer. Maar hoe meet je dat?

related partner content for mobile comes here

Volgens van ForeSee Results wordt 18% van de website bezoekers beïnvloed door social media in hun beslissing om een website te bezoeken, ook al bezoeken zij deze site niet rechtstreeks vanaf een social medium. Dit onderzoek is uitgevoerd onder 300.000 bezoekers van 180 websites, waaronder webshops als Drugstore.com en Sears.com.

Consumenten die aangaven beïnvloed te worden door social media zijn tevredener en loyaler dan andere consumenten, en geven bovendien meer uit. Dat laatste gegeven is belangrijk voor webshops en andere retailers die social media (willen) inzetten.

Het verschil tussen de gemeten en werkelijke invloed van social media betekent dat traditionele webstatistieken geen volledig beeld geven van de waarde van social media inspanningen voor bedrijven. Innovatie op dit vlak verwacht ik gek genoeg vooral van de affiliate netwerken, die druk bezig zijn met het ontwikkelen van contributie attributie modellen om de bijdrage van affiliates aan een sale inzichtelijk te maken. Misschien kunnen deze modellen ook helpen om de toegevoegde waarde van social media aan website bezoek en conversie inzichtelijk maken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in