Spaanse app: Fiat Street Evo-app


De Spaanse app van het jaar: de Fiat Street Evo-app, ontwikkeld door Leo Burnett Iberia. De app herkent verkeersborden en transformeert ze in features van de nieuwe Punto Evo.
Leo Burnett kreeg de opdracht om een spannende variant op de traditionele auto-catalogus te maken. De app was in eerste instantie dan ook bedoeld als game.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHoe werkt het: de Street Evo-app behandelt verkeersborden als QR-codes. Voor ieder bord komt Fiat met een feature van de Punto Evo, die weer relateert aan dat verkeersbord.
Bijvoorbeeld: een stopteken hangt samen met een verhaal over het remsysteem. En een bord dat waarschuwt voor een naderende bocht krijgt het verhaal mee dat de Punto een lichtsysteem heeft dat de rijder begeleidt in de bochten. Enzovoort.
Je gaat natuurlijk niet voor de lol verkeersborden zoeken om ze vervolgens te vergelijken met auto-features... Fiat gaf daarom veel prijzen weg om zoveel mogelijk mensen over te halen de app te downloaden. Dat trok een hoop Spanjaarden over de streep: in 1 week waren meer dan een miljoen verkeersborden bekeken via deze app.
En dat maakt de campagne tot de grootste outdoor-campagne van Fiat in Spanje tot nu toe.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid