Overslaan en naar de inhoud gaan

Spaanse app: Fiat Street Evo-app

De Spaanse app van het jaar: de Fiat Street Evo-app, ontwikkeld door Leo Burnett Iberia. De app herkent verkeersborden en transformeert ze…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Spaanse app van het jaar: de Fiat Street Evo-app, ontwikkeld door . De app herkent verkeersborden en transformeert ze in features van de nieuwe Punto Evo.

related partner content for mobile comes here

Leo Burnett kreeg de opdracht om een spannende variant op de traditionele auto-catalogus te maken. De app was in eerste instantie dan ook bedoeld als game.

Hoe werkt het: de Street Evo-app behandelt verkeersborden als QR-codes. Voor ieder bord komt Fiat met een feature van de Punto Evo, die weer relateert aan dat verkeersbord.

Bijvoorbeeld: een stopteken hangt samen met een verhaal over het remsysteem. En een bord dat waarschuwt voor een naderende bocht krijgt het verhaal mee dat de Punto een lichtsysteem heeft dat de rijder begeleidt in de bochten. Enzovoort.

Je gaat natuurlijk niet voor de lol verkeersborden zoeken om ze vervolgens te vergelijken met auto-features... Fiat gaf daarom veel prijzen weg om zoveel mogelijk mensen over te halen de app te downloaden. Dat trok een hoop Spanjaarden over de streep: in 1 week waren meer dan een miljoen verkeersborden bekeken via deze app.
En dat maakt de campagne tot de grootste outdoor-campagne van Fiat in Spanje tot nu toe.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in