Overslaan en naar de inhoud gaan

Mediabestedingen trekken aan

Advertentiegelden groeiden in 2010 met dik 10 procent ten opzichte van het jaar daarvoor.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De mediabestedingen groeiden vorige jaar met 10,6 procent in vergelijking met 2009. Marktonderzoeker Nielsen maakte woensdag bekend dat er wereldwijd voor 503 miljard dollar werd gespendeerd aan advertenties. In het Midden-Oosten, Afrika en Latijns Amerika namen de bestedingen nog het meest toe. In de eerste twee regio’s samen (‘MEA’) met 26,7 procent. In de derde regio met 21,2 procent. 23 van de 37 onderzochte landen laten ‘double digit growth’ zien. Randell Beard van Nielsen ziet in de stijging een heldere indicatie dat adverteerders weer vertrouwen hebben.

related partner content for mobile comes here

Het medium televisie profiteerde wereldwijd het meest van de aantrekkende markt. Het groeide met ruim 13 procent naar een marktaandeel van 62 procent. De minste groei zat er in de tijdschriften: 4,9 procent.
Het herstel in Europa is voorzichtig, hoewel het wereldkampioenschap voetbal voor een piek zorgde in het tweede kwartaal van 2010. De bestedingen namen in die periode toe met bijna 13 procent.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in