Mediabestedingen trekken aan
De mediabestedingen groeiden vorige jaar met 10,6 procent in vergelijking met 2009. Marktonderzoeker Nielsen maakte woensdag bekend dat er wereldwijd voor 503 miljard dollar werd gespendeerd aan advertenties. In het Midden-Oosten, Afrika en Latijns Amerika namen de bestedingen nog het meest toe. In de eerste twee regio’s samen (‘MEA’) met 26,7 procent. In de derde regio met 21,2 procent. 23 van de 37 onderzochte landen laten ‘double digit growth’ zien. Randell Beard van Nielsen ziet in de stijging een heldere indicatie dat adverteerders weer vertrouwen hebben.
Het medium televisie profiteerde wereldwijd het meest van de aantrekkende markt. Het groeide met ruim 13 procent naar een marktaandeel van 62 procent. De minste groei zat er in de tijdschriften: 4,9 procent.
Het herstel in Europa is voorzichtig, hoewel het wereldkampioenschap voetbal voor een piek zorgde in het tweede kwartaal van 2010. De bestedingen namen in die periode toe met bijna 13 procent.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisBron: ANP
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid