Overslaan en naar de inhoud gaan

ING stuurt rijke klanten brief met uitleg, ‘arme’ klanten boos

ING heeft ruim 300.000 klanten die een persoonlijke adviseur bij de bank hebben of zakelijke klant zijn, een brief gestuurd waarin de bank…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

“We hebben onderschat welk signaal hiervan zou uitgaan naar u, de samenleving en de politiek', aldus ING in de brief die zaterdag op de mat viel.

related partner content for mobile comes here

Een woordvoerster liet desgevraagd weten dat de hele affaire de bank ‘tientallen klanten' heeft gekost, maar dat het klantenbestand per saldo niet erg heeft geleden. ING heeft volgens de woordvoerster 8,9 miljoen rekeninghouders.

Uit het op 17 maart gepresenteerde jaarverslag over 2010 van ING bleek dat de bestuurders bij de bank een bonus kregen die bijna even hoog was al het jaarsalaris. Bovendien wachtte de bestuurders voor dit jaar een basissalarisverhoging van 2 procent. Aangezien ING ten tijde van de financiële crisis aan het overheidsinfuus moest en nog niet alles heeft terugbetaald, viel het jaarverslag op zijn zachtst gezegd niet goed.

Op 22 maart plaatste de Volkskrant al een ingezonden brief van bestuursvoorzitter Jan Hommen van ING waarin hij tekst en uitleg gaf over zijn bonus van ruim 1,25 miljoen euro en het teruggeven daarvan. Ook op de website van ING stond een toelichting met een verwijzing naar de brief.

De zakelijke klanten of die met een persoonlijk adviseur, die een saldo van minstens 75.000 euro moeten hebben, hebben de brief zaterdag ook nog eens persoonlijk toegestuurd gekregen met een begeleidend schrijven. "We willen u hiermee duidelijk maken dat de ING uw mening serieus neemt en dat uw tevredenheid onze prioriteit heeft," aldus ING.

De excuus-brief is niet overal goed gevallen. De Telegraaf meldt op haar website dat de ‘arme’ ING klanten niet gecharmeerd zijn over de actie van ING (). Op de site van het dagblad ‘regende’ het klachten in deze trant: "Wij, gewone klanten, doen er duidelijk niet meer toe” .

(ANP, De Telegraaf)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in