
De BrandFinance Global 500, opgesteld door Brandfinance, noemt Google als meest waardevolle merk ter wereld. Het merk is 44,3 miljard dollar waard.
Microsoft volgt op een tweede plek, met 42.8 miljard dollar.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensAmerikaanse merken domineren de index, het eerst niet-amerikaanse merk is Vodafone,op plek vijf.
De vijfde plek is te danken aan Vodafone’s investeringen in Afrika en Australië. De Australische joint venture is nu een volledig Vodafone-merk geworden.
Apple stijgt 12 plaatsen en staat nu op nummer 8. De stijging is te danken aan innovatief design, een loyale klantenbase en goed uitgevoerde marketingactiviteiten, aldus de samenstellers
Coca-Cola zakt weg uit de top10, en is op plek 16 terug te vinden met een waarde van 25,8 miljard dollar. Dat komt deels door een verandering in de manier waarop de lijst is samengesteld, maar het onderstreept ook de trend naar gezondere drankjes zonder koolzuur, aldus de samenstellers.
Andere verliezers zijn Allianz, Generali, Nintendo, AIG, /BP, Walt Disney, Wal-Mart en Nokia.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee