Overslaan en naar de inhoud gaan

KLM buigt voor druk China en past website aan

Luchtvaartmaatschappij gaat 'neutrale term gebruiken als vervanging van het woord land’
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

KLM past op aandringen van de Chinese luchtvaartautoriteit haar website aan. De luchtvaartmaatschappij noemt in de lijst met bestemmingen Hongkong en Taiwan als afzonderlijke landen. China beschouwt de twee regio's als deel van China, onder gezag van de regering in Peking.

related partner content for mobile comes here

De rel rondom het Een China-beleid begon met een enquête van hotelketen Marriott waarin Taiwan, Hongkong, Tibet en Macau als 'landen' vermeld stonden. 

Uit onderzoek door een Chinese krant bleek vervolgens dat op de websites van 24 luchtvaartmaatschappijen, waaronder dus KLM, Taiwan en Hongkong als aparte landen staan aangegeven.

Daarop eiste de Chinese Civil Aviation Authority dat de maatschappijen controleren of hun websites wel aan de Chinese wet- en regelgeving voldoen. 

De Chineestalige website van KLM is inmiddels aangepast. ‘We zijn daarnaast voornemens onze KLM.com-website ook aan te gaan passen door een neutrale term te gaan gebruiken als vervanging van het woord land’, zegt een woordvoerder.

Hongkong is een speciale administratieve regio van de Volksrepubliek China, en Peking beschouwt Taiwan als een Chinese provincie.

De positie van Taiwan, dat in de praktijk functioneert als een zelfstandige staat, maar door weinig andere landen als zodanig wordt erkend, is een van de meest gevoelige onderwerpen in China.

(ANP)

Foto: michaklootwijk / 123RF Stockfoto

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in