Overslaan en naar de inhoud gaan

ABN Amro kiest MediaCom en Storm Digital als mediabureaus voor alle merken

De samenwerking gaat per maart gefaseerd van start.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In juli werd duidelijk dat ABN Amro een pitchtraject zou beginnen. Het uitgebreide pitchtraject is begeleid door een intern pitchteam, bestaande uit off- en online specialisten en procurement.

related partner content for mobile comes here

Daaruit zijn nu MediaCom en Storm Digital naar voren gekomen. Beide bureaus gaan elk vanuit hun eigen expertise nauw samenwerken op de crossmediale strategie (offline en online) en de implementatie ervan. 

De samenwerking met de huidige partners UM (IPG Mediabrands) en iProspect (Dentsu Aegis Network) wordt per maart beëindigd en vanaf dan gaan MediaCom en Storm Digital gefaseerd beginnen.

Alle merken


Deze mediabureau heroriëntatie geldt voor ABN Amro, ABN Amro MeesPierson en de dochters Florius, MoneYou, ICS, New10 en Franx. Ieder merk is en blijft verantwoordelijk voor haar eigen mediastrategie en de implementatie ervan.

Deze mediabureau heroriëntatie geldt voor ABN Amro, ABN Amro MeesPierson en de dochters Florius, MoneYou, ICS, New10 en Franx. Ieder merk is en blijft verantwoordelijk voor haar eigen mediastrategie en de implementatie ervan.

Aanleiding en waarom deze bureaus?


Reden voor deze mediabureau heroriëntatie is volgens woordvoerster Karen de Vries het veranderende medialandschap en het daarbij behorende veranderende leverancierslandschap. ‘Ook de snel groeiende digitale ambitie van ABN Amro en dochters vragen om een ander samenwerkingsverband. Denk aan meer digitale kennis/specialisten in huis, toepassing van data in communicatie. Verder vereist de toenemende agile werkwijze binnen de organisatie een andere samenwerking met onze bureaus.’

Zowel Mediacom als Storm Digital hebben ‘een sterke indruk’ achtergelaten tijdens de elevator pitches, de case presentatie en het werk dat gedurende de verschillende fasen is geleverd, zegt De Vries. ‘Wij zijn ervan overtuigd dat hun blik op onze markt, het begrijpen van onze business in combinatie met een data gedreven aanpak, ons helpt in het nieuwe tijdperk de klant aan ons te blijven binden.’ 



Zowel Mediacom als Storm Digital hebben ‘een sterke indruk’ achtergelaten tijdens de elevator pitches, de case presentatie en het werk dat gedurende de verschillende fasen is geleverd, zegt De Vries. ‘Wij zijn ervan overtuigd dat hun blik op onze markt, het begrijpen van onze business in combinatie met een data gedreven aanpak, ons helpt in het nieuwe tijdperk de klant aan ons te blijven binden.’ 

Zowel Mediacom als Storm Digital hebben ‘een sterke indruk’ achtergelaten tijdens de elevator pitches, de case presentatie en het werk dat gedurende de verschillende fasen is geleverd, zegt De Vries. ‘Wij zijn ervan overtuigd dat hun blik op onze markt, het begrijpen van onze business in combinatie met een data gedreven aanpak, ons helpt in het nieuwe tijdperk de klant aan ons te blijven binden.’ 

Wat gaan ze doen?


MediaCom gaat zich bezighouden met de overkoepelende mediastrategie, de offline implementatie en alle media-inkoop. 

MediaCom gaat zich bezighouden met de overkoepelende mediastrategie, de offline implementatie en alle media-inkoop. 

Storm Digital gaat zich bezighouden met de strategie, planning en optimalisatie van de drie belangrijkste digitale kanalen sea, social en display.

140 grote en kleinere mediaprojecten


Het gaat om circa 140 grote en kleinere mediaprojecten op jaarbasis. De werkzaamheden vallen grofweg in twee delen uiteen: 

-  alle marketingcommunicatie campagnes (zowel start-stop als continu, zowel branding als performance) vanuit de verschillende business lines en 

- projecten die deze campagnes overstijgen, zoals  media-inkoop, communicatie-/mediastrategie, SLA- en KPI-afspraken met de bureaus, honoreringsafspraken,  organisatie & dienstverlening, processen, campagne-, inkoop-, management rapportages,  marktonderzoek, et cetera.



- projecten die deze campagnes overstijgen, zoals  media-inkoop, communicatie-/mediastrategie, SLA- en KPI-afspraken met de bureaus, honoreringsafspraken,  organisatie & dienstverlening, processen, campagne-, inkoop-, management rapportages,  marktonderzoek, et cetera.

- projecten die deze campagnes overstijgen, zoals  media-inkoop, communicatie-/mediastrategie, SLA- en KPI-afspraken met de bureaus, honoreringsafspraken,  organisatie & dienstverlening, processen, campagne-, inkoop-, management rapportages,  marktonderzoek, et cetera.

ABN Amro wil naast financiële details niet kwijt voor hoe lang de samenwerking gaat gelden en ook niet welke bureaus de finale hebben gehaald.

MediaCom 


CEO Maiko Valentijn van MediaCom zegt: ‘ABN Amro heeft het pitchtraject heel professioneel aangevlogen en hoe ze partnerships willen bouwen is indrukwekkend.’

Maiko Valentijn van MediaCom zegt: ‘ABN Amro heeft het pitchtraject heel professioneel aangevlogen en hoe ze partnerships willen bouwen is indrukwekkend.’

van MediaCom zegt: ‘ABN Amro heeft het pitchtraject heel professioneel aangevlogen en hoe ze partnerships willen bouwen is indrukwekkend.’

MediaCom heeft in de afgelopen maanden veel grote pitches gewonnen, zoals Opel, PSA, Tele2, Akzo en H&M. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in