Overslaan en naar de inhoud gaan

Media trappen in hoax van SBS7 en John de Mol (de fietsenmaker)

Nieuwe mannenzender was stuntje Bucket Boys
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het persbericht is rommelig en niet wat je van Talpa Network verwacht, schrijft mediajournalist Bas Vlugt op zijn site nederlandsmedianieuws.nl. ‘Maar als ik check, is het toch overtuigend. De website www.sbs7.nl bestaat echt. het bericht komt binnen vanaf email adres info@sbs7.nl, dat is dus ook echt.’

related partner content for mobile comes here

Vlugt besluit ondanks enige argwaan het bericht te publiceren en als ‘breaking’ de wereld in te sturen. Een paar minuten later weet hij dat hij in de maling is genomen. Hij is niet de enige die er in trapt, sites als Televizier.nl en Dutchcowboys hebben ook medling van de nieuwe mannenzender gemaakt.

Het hoax-bericht is afkomstig van Bucket Boys TV, dat met John de Mol in contact wilde komen en zijn aandacht wilde trekken.

Via een vriend kregen de makers de domeinnaam SBS7.nl in handen. Tegen Nederlandsmedianieuws vertelt Bucket Boy Thijs Meeuwsen dat ze SBS7 alleen konden lanceren als het een echt bedrijf was.

Bovendien hadden ze voor een geloofwaardig persbericht een echte quote van John de Mol nodig. Die vonden ze In Heeswijk Dinther, waar een fietsenmaker met de naam John de Mol werkt.

Meeuwsen: 'Hij heeft het bedrijf SBS7 opgericht. In de fietsenwinkel heeft hij een persconferentie gehouden, waar we zijn quote hebben vastgelegd.’

De mannen maakten het onderstaande filmpje, met een juridische dreiging van Talpa.

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in