Overslaan en naar de inhoud gaan

Is er toekomst voor de freelance marketeer?

Zelf ben ik sinds enige tijd actief als freelance marketeer. Belangrijk onderdeel van mijn business model is dat organisaties altijd voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maar is dat zo?

related partner content for mobile comes here

Hebben organisaties niet veel meer belang bij een marketeer, die is opgegroeid in hun cultuur / product / markt en heeft geleerd hoe met deze cultuur / product / markt om te gaan?

Vaak wel, denk ik, maar vaak ook niet.

Volgens mij kan de freelance marketeer de vaste patronen doorbreken en nieuwe ideeën inbrengen. Toch twijfel ik.

Een aantal voorbeelden. Journalisten kunnen, met hun specifieke kennis, autonoom opereren en hun verhalen verkopen aan de media. Fotografen kunnen op de juiste plek zijn en met hun vakkennis de juiste foto schieten, die voor verschillende media aantrekkelijk kan zijn.

Een bouwvakker kan een bestek lezen, zijn specifieke onderdeel uitvoeren en naar een volgend project gaan.

Een marketeer moet de organisatie leren kennen en, indien zij/hij in een nieuwe markt werk, de markt leren kennen en vervolgens advies verlenen en eventueel zelfs het advies operationeel uitvoeren.

Het voordeel dat de marketeer heeft is, dat zij/hij technieken, die hij in verschillende markten / organisaties heeft leren kennen kan gaan toepassen in organisaties die al lange tijd opereren volgens hun eigen ervaring en kennis.

Is dit voldoende voor het kiezen voor een freelance marketeer?
U mag het zeggen ;-)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in