Is er toekomst voor de freelance marketeer?
Maar is dat zo?
Hebben organisaties niet veel meer belang bij een marketeer, die is opgegroeid in hun cultuur / product / markt en heeft geleerd hoe met deze cultuur / product / markt om te gaan?
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaVaak wel, denk ik, maar vaak ook niet.
Volgens mij kan de freelance marketeer de vaste patronen doorbreken en nieuwe ideeën inbrengen. Toch twijfel ik.
Een aantal voorbeelden. Journalisten kunnen, met hun specifieke kennis, autonoom opereren en hun verhalen verkopen aan de media. Fotografen kunnen op de juiste plek zijn en met hun vakkennis de juiste foto schieten, die voor verschillende media aantrekkelijk kan zijn.
Een bouwvakker kan een bestek lezen, zijn specifieke onderdeel uitvoeren en naar een volgend project gaan.
Een marketeer moet de organisatie leren kennen en, indien zij/hij in een nieuwe markt werk, de markt leren kennen en vervolgens advies verlenen en eventueel zelfs het advies operationeel uitvoeren.
Het voordeel dat de marketeer heeft is, dat zij/hij technieken, die hij in verschillende markten / organisaties heeft leren kennen kan gaan toepassen in organisaties die al lange tijd opereren volgens hun eigen ervaring en kennis.
Is dit voldoende voor het kiezen voor een freelance marketeer?
U mag het zeggen ;-)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid