Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw record online advertising in VS

De stijgende en recordbrekende lijn van de online advertising uitgaven in de Verenigde Staten wordt moeiteloos voortgezet. Dat blijkt uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De stijgende en recordbrekende lijn van de online advertising uitgaven in de Verenigde Staten wordt moeiteloos voortgezet. Dat blijkt uit onderzoek van en , gedaan over de uitgaven in 2006.

related partner content for mobile comes here

In het afgelopen kalenderjaar werd voor niet minder dan 12,5 miljard euro aan internetadvertenties uitgegeven. Naar verwachting ligt dit bedrag in 2007 rond de 14,5 miljard, om in 2011 een voorlopig hoogtepunt van ruim 27 miljard euro te bereiken in de VS.

De onderzoekers verklaren de groei door het brede scala aan mogelijkheden dat internet biedt. "Online uitgevers kunnen een aanhoudende groei verwachten, omdat de marketing budgetten die toegewezen worden aan online uitingen zullen blijven stijgen," aldus de onderzoekers.

Naast de enorme aantallen, is in de benchmark nog een opvallend verschijnsel aan het licht gekomen: de stijging van display advertenties ligt aanmerkelijk hoger dan die van betaalde zoekmachine advertenties.

Meer details zijn te lezen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in