Overslaan en naar de inhoud gaan

Het merk Bokito - The story continues

Niet alleen in de wereldpers werd er volop aandacht besteed aan Bokito de Gorilla, maar ook op Molblog laaide de discussie op over de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een van de eenvoudigste mogelijkheden is het deponeren van de merknaam. Bryan Carlo Pengel uit Den Haag heeft slim en snel gehandeld en de merknaam Bokito is inmiddels gedeponeerd bij het merkenbureau Shield Mark.

related partner content for mobile comes here

Bokito is nu een merknaam voor een aantal producten zoals cd's, drukwerk, kleding en reclame-uitingen.

"Je ziet dat bij iedere hype mensen erboven op springen om de naam te deponeren, zoals bij prinses Máxima, de winnaar van Idols en Knut", aldus een woordvoerder van Shield Mark.

In de reclames van een aardappelmerk wordt Bokito ook opgevoerd. Tijdens een telefoongesprek wordt de gorilla aangeraden voortaan de aardappeltjes te eten als hij stoom wil afblazen, aldus nu.nl.

Nu.nl meldt ook dat Diergaarde Blijdorp niet blij is met deze ontwikkeling en wil commerciële uitbuiting van de gorilla tegen gaan. De zoo onderneemt daarom actie tegen dit soort initiatieven. De dierentuin heeft het aardappeltjes-merk gesommeerd te stoppen met de reclame.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in