Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever wordt ook media-adverteerder van het jaar bij de Amma's

Vanavond was voor de zesde keer de uitreiking van de Amma Awards in het Concertgebouw in Amsterdam. Het was de eerste keer dat ik er bij…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanavond was voor de zesde keer de uitreiking van de Awards in het Concertgebouw in Amsterdam.
Het was de eerste keer dat ik er bij was. Het was een lange zit van kwart voor negen tot een uur of elf, maar niet vervelend.

related partner content for mobile comes here

De 1200 mensen, die er waren, bestaan vooral uit jonge mensen die bij de mediabureaus werken (een branche met een verloop van 30 procent per jaar) én media die erg lonken naar deze vertegenwoordigers van het kapitaal.

En tal van genomineerden dus?

Jan Vayne sloeg zich er op het podium goed doorheen. Hij tokkelde braaf achtergrondmuziek als er prijzen werden uitgereikt.
Al kan ik me voorstellen dat hij en meer mensen zich afvroegen waarom het allemaal steeds weer om 'effectieve', 'efficiente' en 'creatieve communicatie-oplossingen' en 'uitgekiende mediastrategie' moest draaien.
Ik begrijp het wel, maar het was soms wel erg veel onbezielde media-inkooptaal.

Goed, wie won er?

Unilever werd de media-adverteerder van het jaar. Unilever had ook al bij de Spinawards gewonnen (interactieve adverteerder van het jaar) en nu mocht Harry Dekker weer eens het podium op. Al kon zijn collega Frank de Jonge het niet laten om te zeggen: 'Toch leuk om hier als Rotterdammer een prijsje op te halen'.

Mediabureau van het jaar 2006 is . Vorig jaar ook al genomineerd, maar nu lieten ze ZenithOptimedia achter zich. Het winnende bureau had vrij snel op de site al een dankwoord staan. Opmerkelijk.

Media-exploitant van het jaar is geworden.

In totaal waren er prijzen in elf categorieën te verdelen. In één categorie werden er twee verdeeld: Beste Middelen strategie. Hier wonnen Carat in samenwerking met RTL voor Edet, Win een toilet make over. Mindshare won met de de andere Amma.

De prijs voor de beste media-innovatie is voor DDB en Centraal Beheer Achmea (ook genomineerd voor media-adverteerder van het jaar) met de -game commercial voor Centraal Beheer.

De Beste monostrategie gaat naar OMD voor Pink my Hyves. Jacqueline Smit van MSN merkte hier op dat ze veel goede monostrategie-cases die ze wel bij de Spinawards had gezien hier miste. 'Volgend jaar inzenden dus!', riep ze.

Beste mediastunt werd de actie rond de van Hotels.nl. Mediabureau is Brandconnection.

De uitreiking van deze prijs werd door een
aangegrepen om het podium op te stormen en met veel zoenen, champagne en slingers aandacht te vragen voor hun propositie. Ik vrees dat de meeste mensen ontging wat er nu precies gebeurde.

De Hans du Chatinier prijs voor professionals ging naar het dat Universal Media met Microsoft Digital Advertising Solutions en Metrixlab verrichtte naar het effect van het umfeld op online uitingen.

Dezelfde prijs, maar dan voor studenten ging naar Renée Peeters voor haar scriptie over .

De Carl Lipp prijs voor mediavertegenwoordiger van het jaar was voor Marlene Wickel van .

Het was een lange avond, maar best aardig.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in