B2B-Inkopers vertrouwen op search
In tegenstelling tot de marketing- en businessmanager, heeft de inkoper niet in word-of-mouth, maar in search enigine marketing het meeste vertrouwen. Dit blijkt uit onderzoek gedaan door het Canadese Search Bureau Enquiro.
Vorige week bleek uit een ander onderzoek, uitgevoerd door de
Keller Fay Group, dat juist word-of-mouth de grote beïnvloeder was, waar business-to-business beslissingen genomen moesten en gingen worden. Het verschil in de uitkomsten zit hem volgens de onderzoekers van Enquiro in de geïnterviewden: de managers in het eerste onderzoek, de inkopers in het tweede.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaRuim 65% van de inkopers begint haar zoektocht naar een mogelijke B2B-aankoop op een zoekmachine, meer specifiek, deze zoekmachine heet meestal Google.
Het clickgedrag werd ook onderzocht. Meer dan de helft van de uiteindelijk bezochte sites bevond zich in het eerste zoekresultaat in de top vier. De nummer één is direct goed voor zo'n 27% van de clicks.
Van de sponsored links pakte de nummer één tweemaal zoveel clicks als de nummer twee.
Het rapport is hier gratis te downloaden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid