Overslaan en naar de inhoud gaan

B2B-Inkopers vertrouwen op search

In tegenstelling tot de marketing- en businessmanager, heeft de inkoper niet in word-of-mouth, maar in search enigine marketing het meeste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In tegenstelling tot de marketing- en businessmanager, heeft de inkoper niet in word-of-mouth, maar in search enigine marketing het meeste vertrouwen. Dit blijkt uit onderzoek gedaan door het Canadese Search Bureau .

related partner content for mobile comes here

Vorige week bleek uit een , uitgevoerd door de
, dat juist word-of-mouth de grote beïnvloeder was, waar business-to-business beslissingen genomen moesten en gingen worden. Het verschil in de uitkomsten zit hem volgens de onderzoekers van Enquiro in de geïnterviewden: de managers in het eerste onderzoek, de inkopers in het tweede.

Ruim 65% van de inkopers begint haar zoektocht naar een mogelijke B2B-aankoop op een zoekmachine, meer specifiek, deze zoekmachine heet meestal Google.

Het clickgedrag werd ook onderzocht. Meer dan de helft van de uiteindelijk bezochte sites bevond zich in het eerste zoekresultaat in de top vier. De nummer één is direct goed voor zo'n 27% van de clicks.

Van de sponsored links pakte de nummer één tweemaal zoveel clicks als de nummer twee.

Het rapport is gratis te downloaden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in