Overslaan en naar de inhoud gaan

Doodzonden

Een merk zonder ‘emotiefactor’ kan het tegenwoordig wel schudden. Maar je kunt het ook te bont maken. Zeven doodzonden die vermeden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat emotie een must is, wil nog niet zeggen dat alle emotionele merkuitingen goed scoren. Populariteit is iets anders dan professionaliteit. Pas dus op voor de volgende kapitale fouten:

related partner content for mobile comes here

1. Oneerlijkheid: beloftes die je niet kunt waarmaken, mistige PR-teksten.

2. Negativisme: concurrenten zwartmaken, angst of afkeer oproepen, maatschappelijke taboes doorbreken.

3. Narcisme (‘cocktailparty marketing’): hippe spotjes die het goed doen bij vakgenoten, maar de doelgroep totaal uit het oog verliezen.

4. Intellectualisering: reclame waarvoor je gestudeerd moeten hebben om het te begrijpen.

5. Schizofrenie: het ‘Ik ben precies zoals jij wilt dat ik ben’-syndroom. Merken hebben een persoonlijkheid, niet voor elke doelgroep een andere persoonlijkheid.

6. Modeverschijnselen: zijn er nog merken te vinden die niet schermen met begrippen als ‘jong’, ‘dynamisch’, ‘sexy’, ‘plezier’ en ‘beleving’? Wat is er mis met ‘betrouwbaar’?

7. Verstarring: alles moet zo blijven als het is. Je hoeft niet met alle winden mee te waaien, maar je merk moet wel met zijn tijd meegaan.

Bron: Marketingjournal

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in