Doodzonden


Dat emotie een must is, wil nog niet zeggen dat alle emotionele merkuitingen goed scoren. Populariteit is iets anders dan professionaliteit. Pas dus op voor de volgende kapitale fouten:
1. Oneerlijkheid: beloftes die je niet kunt waarmaken, mistige PR-teksten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS2. Negativisme: concurrenten zwartmaken, angst of afkeer oproepen, maatschappelijke taboes doorbreken.
3. Narcisme (‘cocktailparty marketing’): hippe spotjes die het goed doen bij vakgenoten, maar de doelgroep totaal uit het oog verliezen.
4. Intellectualisering: reclame waarvoor je gestudeerd moeten hebben om het te begrijpen.
5. Schizofrenie: het ‘Ik ben precies zoals jij wilt dat ik ben’-syndroom. Merken hebben een persoonlijkheid, niet voor elke doelgroep een andere persoonlijkheid.
6. Modeverschijnselen: zijn er nog merken te vinden die niet schermen met begrippen als ‘jong’, ‘dynamisch’, ‘sexy’, ‘plezier’ en ‘beleving’? Wat is er mis met ‘betrouwbaar’?
7. Verstarring: alles moet zo blijven als het is. Je hoeft niet met alle winden mee te waaien, maar je merk moet wel met zijn tijd meegaan.
Bron: Marketingjournal
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid