iPhone online populair


Clipit deed onderzoek naar de online berichtgeving over 10 telefoonmerken. Op websites wordt ter vergelijking het meeste over de iPhone gesproken. iPhone behaalt zelfs meer berichten dan de overige negen merken uit de top 10 samen, concludeert Clipit. Blackberry en HTC staan op de tweede en derde plaats.
Twee maanden lang werden alle berichten over telefoonmerken in bijna 10.000 bronnen binnen online en social-mediawebsites. De iPhone liet de andere telefoonmerken ver achter zich wat betreft de hoeveelheid gevonden berichten, met een totaal van 220.015 berichten in twee maanden tijd. De Blackberry volgt met 85.306 berichten. HTC en Nokia behaalden nagenoeg dezelfde resultaten met respectievelijk 39.788 en 39.510 berichten. Onderaan de topvijf Samsung met 9.111 berichten. Het merendeel van de berichten werd gevonden binnen social-mediawebsites (85 procent).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOpvallend in de analyse is dat het grootste deel van de online berichtgeving over telefoonmerken plaatsvindt binnen social-mediawebsites. Op Twitter wordt het vaakst over telefoonmerken gesproken (ruim 200 duizend). Een deel van de berichten wordt veroorzaakt door communicatie vanuit de telefoonmerken zelf. Telefoonmerken houden hun volgers via social media op de hoogte van de elkaar snel opvolgende nieuwe gadgets voor de telefoons. Aan het aantal volgers te zien stellen telefoongebruikers het op prijs dat de telefoonmerken aanwezig zijn binnen social media websites en de gebruikers betrekken bij de releases.
Naast de aanwezigheid van de telefoonmerken binnen social-mediawebsites, zorgen ook de gebruikers van de telefoons voor het grote aantal berichten. De gebruikers openbaren zich binnen social media websites als ware fans. Ze houden elkaar op de hoogte van de nieuwste gadgets en verspreiden informatie over de nieuwste releases op een ongekende snelheid. Zo wordt iPhoneclub momenteel gevolgd door 20.467 twitteraars. Daarnaast worden er via social media veel vragen gesteld over de telefoons en helpen de gebruikers elkaar met het ontdekken van de talloze mogelijkheden die met name de smartphones te bieden hebben. Het commitment van de consument met betrekking tot het telefoonmerk lijkt dan ook hoog te liggen.
De telefoongebruikers bevinden zich in grote getale op social-mediawebsites. De consument lijkt er behoefte aan te hebben om zich betrokken te voelen bij het telefoonmerk. Het is daarom als telefoonmerk belangrijk om aanwezig te zijn op websites waar de doelgroep zich bevindt om vragen te beantwoorden. Daarnaast is het belangrijk om te monitoren waar de interesse van de consument ligt, zodat op die interesse kan worden ingespeeld, aldus Clipit.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid