Overslaan en naar de inhoud gaan

Televisieactiviteiten zorgenkindje Philips

Philips behaalt nog geen winst met de tv-tak.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat bleek woensdag tijdens een presentatie van de divisie Consumer Lifestyle voor analisten. Dacht het elektronicaconcern eerder nog dit jaar winst te boeken met de televisieactiviteiten, nu wordt dat pas in 2011.

related partner content for mobile comes here

Na een piek in de aanloop naar het WK voetbal 2010, zijn de verkopen teruggevallen. De gevolgen zijn hoge voorraden en 20 tot 30 procent gedaalde prijzen door de felle concurrentie, aldus divisiedirecteur Pieter Nota.

Bovendien moest een licentieovereenkomst met het Chinese TPV Technology worden uitgesteld. Deze overeenkomst houdt in dat TPV de productie van de televisies overneemt, maar de naam blijft hanteren. Hierdoor worden de risico's naar de partner verplaatst. Aangezien de Chinese televisieactiviteiten volgens een woordvoerder behoorlijk verliesgevend zijn, drukt dit uitstel de resultaten.

Ook gaat Philips bezuinigen om de tv-activiteiten weer winstgevend te krijgen. Afstoten van televisie is volgens Nota nu niet aan de orde. 'Via televisie onderhouden we de belangrijke relatie met winkeliers.'

Philips verwacht dit jaar 60 tot 90 miljoen euro verlies voor rente, belastingen en goodwill (ebita) te draaien bij zijn tv-tak, op een omzet van 3 miljard euro. In 2009 haalde het bedrijf hier een negatief resultaat van 116 miljoen euro.

Bron. ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in