Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe Dirk zich als prijsvechter opwerpt voor goedkopere groente en fruit

Jasper Mulder in gesprek met Dirk-directeur Marcel Huizing, Eric van den Wildenberg van Total Design en Gijs Moonen van Ovide Agency
btw-actie groente fruit dirk van den broek -
© ANP Robin van Utrecht
btw-actie groente fruit dirk van den broek -
© ANP Robin van Utrecht

Midden in campagnetijd kwam supermarkt Dirk van den Broek met een actie om de btw op groenten en fruit verlaagd te krijgen, van 9% naar 6%.

related partner content for mobile comes here

Algemeen directeur Marcel Huizing van de ‘super’ riep Nederlanders en zijn collega-supermarkten op om het initiatief te steunen en met elkaar een petitie voor btw-verlaging te ondertekenen via detijdisrijp.nl.

Dirk kreeg veel media-aandacht voor het initiatief en haalde – dat kunnen we wel verraden – binnen een paar weken het streefgetal van 40 duizend handtekeningen. De petitie kan nu als officieel burgerinitiatief worden aangeboden. Dat zal in een van de komende weken gebeuren.

Dat die btw-verlaging er komt is allerminst denkbeeldig, helemaal nu woensdag de Raad voor Volksgezondheid en Samenleving (RVS) in een rapport ook pleitte voor de btw-verlaging op groente en fruit.

Waarom lukt het Dirk toch zoveel aandacht voor zijn initiatief te krijgen? En is de supermarkt na de steunadvertenties op de ruiten van horecazaken nu definitief een activistisch merk?

Adformatie sprak met Dirk-directeur Marcel Huizing, Eric van den Wildenberg van Total Design  en Gijs Moonen van Ovide Agency.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in