Overslaan en naar de inhoud gaan

Groei Unilever-topmerken valt opnieuw tegen

De groei van de 400 leidende merken van Unilever blijft opnieuw achter. In het laatste kwartaal van het vijf jaar geleden ingezette…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt Het Financieele Dagblad. De analisten hadden gerekend op een toename in een bandbreedte van 1,5 procent tot 3,4 procent. Unilever noemt de omzetontwikkeling 'teleurstellend' en neemt acties om de omzetdaling om te buigen. Het Brits-Nederlandse concern had in het eerste kwartaal van dit jaar, evenals in het grootste deel van 2003, te maken met een historisch ondermaatse marktgroei.

related partner content for mobile comes here

'Hoewel de economische vooruitzichten duidelijk verbeteren, worden we op dit moment ook geconfronteerd met zwaardere concurrentie in enkele van onze belangrijkste markten', zegt bestuursvoorzitter Anthony Burgmans
In februari van dit jaar stapte Unilever af van haar vijfjaarsdoelstelling van 5 tot 6 procent omzetgroei bij de 400 topmerken. Het levensmiddelenconcern richt zich nu op het verbeteren van de aandeelhouderswaarde.

In het eerste kwartaal van 2004 daalde de nettowinst van Unilever met 15 procent van 626 miljoen euro naar 530 miljoen. In het voor Unilever belangrijke Europa had een aantal landen weer te maken met moeilijke economische omstandigheden. De trage marktgroei hield aan. Vooral in Duitsland, Frankrijk en Nederland ging het moeizaam en ging in spreads en wasmiddelen marktaandeel verloren. Ook in Noord-Amerika daalden de verkopen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in