Groei Unilever-topmerken valt opnieuw tegen


Dat meldt Het Financieele Dagblad. De analisten hadden gerekend op een toename in een bandbreedte van 1,5 procent tot 3,4 procent. Unilever noemt de omzetontwikkeling 'teleurstellend' en neemt acties om de omzetdaling om te buigen. Het Brits-Nederlandse concern had in het eerste kwartaal van dit jaar, evenals in het grootste deel van 2003, te maken met een historisch ondermaatse marktgroei.
'Hoewel de economische vooruitzichten duidelijk verbeteren, worden we op dit moment ook geconfronteerd met zwaardere concurrentie in enkele van onze belangrijkste markten', zegt bestuursvoorzitter Anthony Burgmans
In februari van dit jaar stapte Unilever af van haar vijfjaarsdoelstelling van 5 tot 6 procent omzetgroei bij de 400 topmerken. Het levensmiddelenconcern richt zich nu op het verbeteren van de aandeelhouderswaarde.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn het eerste kwartaal van 2004 daalde de nettowinst van Unilever met 15 procent van 626 miljoen euro naar 530 miljoen. In het voor Unilever belangrijke Europa had een aantal landen weer te maken met moeilijke economische omstandigheden. De trage marktgroei hield aan. Vooral in Duitsland, Frankrijk en Nederland ging het moeizaam en ging in spreads en wasmiddelen marktaandeel verloren. Ook in Noord-Amerika daalden de verkopen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid