Kruidvat opent aanval op Etos en DA
‘We willen de consument echt een complete verzorgingssupermarkt gaan presenteren’, zegt de Duitse topman Jürgen Schreiber in het Utrechts Nieuwsblad. ‘Het is lastig om goede locaties te vinden, maar we hebben een team van acht vastgoedspecialisten dat daar dagelijks mee bezig is. Bovendien woedt er een prijzenoorlog in de supermarktbranche, het is niet uitgesloten dat er winkels gaan omvallen. Dat zijn kansen voor ons.’
Schreiber wil een uitgebreider assortiment verzorgingsproducten gaan bieden, maar ook moet Kruidvat vaker uitpakken met branchevreemde producten. ‘We zijn nu natuurlijk al bekend vanwege de dvd-spelers of cd-collectie, maar in die sfeer kunnen we nog veel meer doen. De kracht van Kruidvat is dat wij telkens de klant verrassen met nieuwe artikelen, dat moet verder uitgebouwd worden.'
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaWatson is in Nederland ook actief met Ici Paris XL. Directe concurrenten Etos en DA zitten ook niet stil en experimenteren inmiddels volop met apothekersdiensten in hun winkels. Binnen twee jaar moeten 200 van de 670 DA-drogisterijen getransformeerd zijn tot gezondheidsspeciaalzaak waar de klant ook een volwaardige apotheek aantreft.
Overigens blijkt de consument vindt DA opnieuw de beste drogist van Nederland te vinden. De keten scoort als beste op het gebied van service en deskundigheid en laat ook een verbetering zien in klantvoordeel. Dat blijkt uit het Voorjaarsrapport van vakblad Elsevier Retail/GfK Panelservices dat vandaag is gepubliceerd. Het is voor de achtste keer op rij dat DA deze prijs in de wacht sleept.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid