Overslaan en naar de inhoud gaan

Domme Coca-Coladrinkende consumenten

De actie van Coca-Cola om in deze periode met witte Coca-Colablikjes te komen, (waar MolBlog eerder over berichtte) wordt twee maanden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De actie van Coca-Cola om in deze periode met witte Coca-Colablikjes te komen, (waar eerder over berichtte) wordt twee maanden eerder dan de bedoeling was, stopgezet.

related partner content for mobile comes here

Het was de bedoeling dat vanaf november tot en met februari 2012 zo’n 1,4 miljard witte colablikjes in Noord-Amerika te koop zullen zijn. Het is een actie van Coca-Cola om het WNF te helpen de ijsbeer en zijn natuurlijke leefomgeving te redden in deze tijd van klimaatverandering.

Het lot van de ijsbeer blijkt minder belangrijk dan de verwarring die bij consumenten is ontstaan.

Het was de eerste keer dat de 'iconische' rode blikjes in het wit (met rood logo) zullen verschijnen - met een ijsbeer en haar twee kleintjes erop afgebeeld. En daar schuilt het probleem.

Want het is voor de Noord-Amerikaanse consument te ingewikkeld, velen klaagden dat de blikjes teveel op de Diet Coke-blikjes lijken. (God verhoede dat ze met gewone cola thuiskomen in plaats van Diet Coke – obesitas!) Er waren mensen die klaagden dat de cola in de witte blikjes anders smaakt. Anderen vonden het gewoon heiligschennis, meldt .

Coca-Cola kreeg ook kritiek te verduren omdat het als goede doel de klimaatverandering aanpakte, en zeker in de Verenigde Staten zijn er velen die geloven dat klimaatverandering onzin is.

Het gemor over de witte blikjes, te lezen via sociale media, heeft het frisdrankenmerk doen besluiten de witte blikjes die nu in de winkel staan met de bestaande rode blikjes aan te vullen als de voorraad op raakt.

De marketeers bij Coca-Cola wilden een opzienbarende campagne neerzetten, maar ze vergaten dat de coladrinkende consument blijkbaar niet bijster intelligent is.

Coca-Cola schoot domme consumenten zelfs nog te hulp, door een te posten met daarop nog even duidelijk gemeld welke cola in welk blikje zit.

Het mocht niet baten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in