Op treinstations Sinterklaas kados kopen via QR codes
De speelgoedfabrikant en winkelketen hebben de handen ineengeslagen om de Sinterklaasinkopen te vergemakkelijken. November en december staan in het teken van Sinterklaasstress. Hulpsinterklazen hebben steeds minder tijd om op cadeautjesjacht te gaan. Mattel en Bart Smit zijn daarom op zoek gegaan naar plekken waar ze juist tijd te doden hebben en kwamen snel uit op treinstations. Samen met Bart Smit hoopt de Sinterklaasinkopen te vergemakkelijken en zo stress te verminderen.
Een mooie ludieke Sinterklaas actie, maar helaas niet geheel goed uitgevoerd. Zo is de website Bartsmit.com is niet geoptimaliseerd voor smartphones. Daarnaast kun je niet snel iets kopen. Er is een account bij de online speelgoedwinkel is vereist (meer dan vijftien invoervelden!).
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta
Tesco
Een QR-codecampagne op deze manier is reeds eerder ingezet. Enkele maanden geleden voerde supermarktketen Tesco echter in metrostations in Zuid-Korea een soortgelijke campagne. Consumenten konden daar middels het scannen van QR-codes direct hun boodschappen doen. De winkelketen bezorgde deze vervolgens bij hen thuis. Het bleek een uitkomst voor wachtende reizigers: zij deden volgens Tesco massaal hun dagelijkse inkopen vanaf het perron.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid