Overslaan en naar de inhoud gaan

Koekenbakkers zijn het!

Om voor de stichting KiKa (Kinderen Kankervrij) aan fondsenwerving te doen hebben Honig en KiKa samen een leuke actie opgezet: De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wat is KiKakoekenbakkers?
Honig roept via de speciaal ontworpen website alle kinderen in Nederland op om KiKakoekenbakker te worden: bak en verkoop zoveel mogelijk Honig CupCakes, taart, of cake en verkoop ze voor KiKa! De verkoopresultaten upload je en op de site zijn vervolgens de topverkopers zichtbaar. Er is zelfs gedacht aan een rijtje verkooptips voor de jonge bakkers. Bakkertjes kunnen meedoen als team of alleen en de beste KiKakoekenbakkers winnen mooie prijzen. De winnaars worden gehuldigd in het programma Nick Battle.

related partner content for mobile comes here

De actie wordt onder andere ondersteund met commercials op Nickelodeon en een bijdrage in Vrouw van de Telegraaf. Op de winkelvloer (van o.a. Plus) zal door middel van displays aandacht gevraagd worden voor de campagne. De Honig bakproducten komen per week in verschillende winkels in de aanbieding.
Op woensdag 7 december zullen Elle van Rijn, Sonja Silva, Carola Smit, Edith van Dijk en John Jones de actie luister bij zetten door met zo’n 100 mensen te gaan bakken.

Cause related marketing
De actie is vooral sympathiek bedoeld maar zal denk ik ook zorgen voor de nodige spin-off: Honig faciliteert het goede doel, het goede doel zorgt voor omzet en naamsbekendheid en de consument doet iets goeds voor z'n omgeving. Ondanks het feit dat dit natuurlijk niet de eerste actie is waarin merken de samenwerking aangaan met goede doelen (of andersom) vind ik het wel een goed doordachte actie. Met name de link tussen de slim gevonden actienaam KiKakoekenbakkers die direct de link legt met het goede doel en de tijd van het jaar (korte dagen en kerstvakantie) waarin bakken als kinderactiviteit goed past kloppen. Verder zijn cupcakes natuurlijk redelijk hot; marketingtechnisch niets mis mee dus.

Het idee van KiKa om een fondsenwervingcampagne te starten door middel van de verkoop van taartjes en cakes is in samenwerking met Goud Activatie geboren. De actie loopt tot 29 januari 2012.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in