Koekenbakkers zijn het!
Wat is KiKakoekenbakkers?
Honig roept via de speciaal ontworpen website kikakoekenbakkers alle kinderen in Nederland op om KiKakoekenbakker te worden: bak en verkoop zoveel mogelijk Honig CupCakes, taart, of cake en verkoop ze voor KiKa! De verkoopresultaten upload je en op de site zijn vervolgens de topverkopers zichtbaar. Er is zelfs gedacht aan een rijtje verkooptips voor de jonge bakkers. Bakkertjes kunnen meedoen als team of alleen en de beste KiKakoekenbakkers winnen mooie prijzen. De winnaars worden gehuldigd in het programma Nick Battle.
De actie wordt onder andere ondersteund met commercials op Nickelodeon en een bijdrage in Vrouw van de Telegraaf. Op de winkelvloer (van o.a. Plus) zal door middel van displays aandacht gevraagd worden voor de campagne. De Honig bakproducten komen per week in verschillende winkels in de aanbieding.
Op woensdag 7 december zullen Elle van Rijn, Sonja Silva, Carola Smit, Edith van Dijk en John Jones de actie luister bij zetten door met zo’n 100 mensen te gaan bakken.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
Cause related marketing
De actie is vooral sympathiek bedoeld maar zal denk ik ook zorgen voor de nodige spin-off: Honig faciliteert het goede doel, het goede doel zorgt voor omzet en naamsbekendheid en de consument doet iets goeds voor z'n omgeving. Ondanks het feit dat dit natuurlijk niet de eerste actie is waarin merken de samenwerking aangaan met goede doelen (of andersom) vind ik het wel een goed doordachte actie. Met name de link tussen de slim gevonden actienaam KiKakoekenbakkers die direct de link legt met het goede doel en de tijd van het jaar (korte dagen en kerstvakantie) waarin bakken als kinderactiviteit goed past kloppen. Verder zijn cupcakes natuurlijk redelijk hot; marketingtechnisch niets mis mee dus.
Het idee van KiKa om een fondsenwervingcampagne te starten door middel van de verkoop van taartjes en cakes is in samenwerking met Goud Activatie geboren. De actie loopt tot 29 januari 2012.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid