Den Haag bezuinigt op citymarketing
De gemeente Den Haag trekt tot 2015 jaarlijks 1,2 miljoen euro uit voor citymarketing, het promoten van de stad via allerlei kanalen.
Dit betekent een bezuiniging van ruim 4 miljoen euro per jaar vergeleken met het budget dat het vorige college voor deze post uittrok. Wethouder Marjolein de Jong (Cultuur , die de bezuinigingen bekendmaakte, wil deze korting opvangen door nog nadrukkelijker de samenwerking met partners in de stad te zoeken. “We willen alle Hagenaars bij ons beleid betrekken’’, aldus de wethouder. ,,Zij zijn de ambassadeurs van onze stad. Voor mensen die in onze stad willen investeren, rollen we de rode loper uit. We gaan van financieren meer naar faciliteren.”
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Een voorbeeld daarvan is het Haagse filmbeleid, dat zich de afgelopen twee jaar volgens De Jong succesvol heeft bewezen. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid