Overslaan en naar de inhoud gaan

Bol.com en Wehkamp.nl scoren in Europese top 50

De Nederlandse online retailers Bol.com en Wehkamp.nl scoren respectievelijk 10e en 11e in de Europese online retail top 50. Wat de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marktonderzoeker Forrester onderzocht de online gebruikerservaring van 51 Europese retailsites en waardeerde ze naar de mate waarin ze consumenten helpen hun doelen te bereiken. De resultaten lieten een opmerkelijk verschil zien tussen de eerste tien en de nummers 11 tot 20. Over het algemeen zetten catalogus retailers de toon voor multichannel excellence. Zij hebben al vaardigheden opgedaan in verkoop op afstand, ze kennen hun klanten en weten hoe ze ze moeten verrassen. De Britse catalogus retailer Argos staat dan ook bovenaan de Forrester lijst. Zij scoren hoog met de online verkrijgbaarheid van artikelen die in de winkel te koop zijn, de mogelijkheid om op internet gekochte artikelen in de winkel te retourneren, en het kosteloos thuis ophalen van geretourneerde artikelen.

related partner content for mobile comes here

Ook Amerikaanse retailers als eBay en Dell doen het goed in Europa. Dat komt omdat zij al eerder door de ecommerce leercurve gingen dan de meeste van hun Europese concurrenten. ‘Leiders stijgen uit boven het afdelingsgerichte business proces. De meesten hebben een marketingafdeling die samenwerkt met de merchandizing-afdeling bij het lanceren van multichannel-campagnes – zoals Wehkamp doet. Ook assortimenten en prijzen zijn consistent door alle kanalen’, aldus Forrester analist Hellen K. Omwando.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in