C1000, Superunie, Edah profiteren
C1000, Superunie en Edah krikten de afgelopen week hun marktaandeel op naar 30,4 procent. In de eerste week van de prijsoorlog was het aandeel nog 29,6 procent, zo blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau GfK. Het marktaandeel van de luxere supers, waartoe Albert Heijn en Konmar behoort, terug naar 30 procent. Een week geleden was dat nog 30,6 procent.
Hoewel de omzetstijging afvlakt, komen er sinds het begin van de prijzenoorlog wel meer klanten bij Albert Heijn over de vloer. Voor het eerst sinds begin september zit het klantenbezoek weer boven het niveau van vorig jaar. Daarbij gaat het om klanten die minimaal een keer per week langskomen en ook wat kopen.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuGfK-onderzoeker J. Holla spreekt van het wegwerken van het Moberg-effect. Begin september ontstond de commotie rond het salaris van de nieuwe Ahold-topman A. Moberg, wat zelfs tot een kopersstaking bij Albert Heijn leidde. Sinds de prijsverlagingen, twee weken geleden, weet het publiek de AH-winkels weer te vinden.
De prijzenoorlog stuwt de omzet nauwelijks omhoog. De verkopen in de supermarkten bedroegen vorige week 471 miljoen euro, 4,5 miljoen euro minder dan in de eerste week van de prijzenoorlog. Vergeleken met de weken voor de prijzenoorlog, die Albert Heijn op 20 oktober begon, is er nog wel sprake van extra omzet. De rek lijkt er echter een beetje uit (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid