Overslaan en naar de inhoud gaan

Slechte naamsbekendheid Philips VS

Philips begint januari volgend jaar met een nieuw marketingoffensief in de Verenigde Staten om de merkbekendheid te vergroten. Dat staat in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Philips is een zwak merk in de VS,' zeggen Terry Fassburg, directeur merkcommunicatie in de VS, en Enderson Guimaraes, hoofd wereldwijd merkbeleid, in een interview met het interne Philips-magazine.

related partner content for mobile comes here

Het nieuwe marketinginitiatief is een resultaat van de onvrede van Philips-marketingmedewerkers in de VS. Volgens Guimaraes is geen sterk merk in de VS, weinig consumenten hebben van het merk gehoord of weten welke producten worden gemaakt. Het hoofd wereldwijd merkebelid geeft ook toe dat de communicatie naar de consument onduidleijk is geweest. Er is geïnvesteerd in diverse merknamen, verschillende boodschappen zijn uitgedragen aan verschillende mensen.

Philips start per 1 januari met een grootschalig driejarig marketingoffensief in de VS en gaat daarbij samenwerken met de filmindustrie. Het bedrijf wil de merkbekendheid te vergroten door onder andere 'product placements' (zoals in de laatste James Bondfilm), daarnaastb is het concern in onderhandeling over samenwerking met beroemdheden als schrijver Tom Clancy.

Tevens gaat Philips 'infomercials' uitzenden op de Amerikaanse televisie om uitleg te geven over zijn producten. Dit alles moet ervoor zorgen dat over ruim drie jaar 50 procent van de Amerikanen zonder hulp het merk Philips noemt.

Bron: Het Financieele Dagblad

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in