Slechte naamsbekendheid Philips VS
'Philips is een zwak merk in de VS,' zeggen Terry Fassburg, directeur merkcommunicatie in de VS, en Enderson Guimaraes, hoofd wereldwijd merkbeleid, in een interview met het interne Philips-magazine.
Het nieuwe marketinginitiatief is een resultaat van de onvrede van Philips-marketingmedewerkers in de VS. Volgens Guimaraes is geen sterk merk in de VS, weinig consumenten hebben van het merk gehoord of weten welke producten worden gemaakt. Het hoofd wereldwijd merkebelid geeft ook toe dat de communicatie naar de consument onduidleijk is geweest. Er is geïnvesteerd in diverse merknamen, verschillende boodschappen zijn uitgedragen aan verschillende mensen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisPhilips start per 1 januari met een grootschalig driejarig marketingoffensief in de VS en gaat daarbij samenwerken met de filmindustrie. Het bedrijf wil de merkbekendheid te vergroten door onder andere 'product placements' (zoals in de laatste James Bondfilm), daarnaastb is het concern in onderhandeling over samenwerking met beroemdheden als schrijver Tom Clancy.
Tevens gaat Philips 'infomercials' uitzenden op de Amerikaanse televisie om uitleg te geven over zijn producten. Dit alles moet ervoor zorgen dat over ruim drie jaar 50 procent van de Amerikanen zonder hulp het merk Philips noemt.
Bron: Het Financieele Dagblad
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid