Overslaan en naar de inhoud gaan

ABU start corporate campagne 'Kwaliteit werkt'

De Algemene Bond Uitzendondernemingen (ABU) is maandag een landelijke campagne begonnen om het belang van zijn keurmerk te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat in weerwil van de
kritiek die de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) krap een week geleden uitte over het
register, omdat het de concurrentie buiten de deur zou houden.

related partner content for mobile comes here

Een woordvoerder van de ABU stelde dat de de brancheorganisatie al langer een campagne
had gepland. "Dat vorige week de NMa ons keurmerk ter discussie heeft gesteld, is voor ons juist
reden geweest de campagne door te zetten. Zo onderschrijven wij dat we nog steeds achter onze
werkwijze staan."

Volgens de ABU is het keurmerk nodig voor goedwillende uitzendondernemingen om zich af te
zetten tegen malafide loonbedrijven, die sinds de afschaffing van het vergunningenstelsel in 1998
flink in aantal zijn toegenomen. "Het kost ons imagoverlies en omzetderving," zegt de
woordvoerder.
Het aantal ondernemingen dat zich niet houdt aan de wet- en regelgeving, schat de ABU op
8000. Hun productie raamt de brancheorganisatie op 120.000 tot 160.000 arbeidsjaren met een
omzet van 4 tot 5,5 miljard euro.

De campagne loopt in ieder geval tot komend voorjaar. Meer informatie over de campagne is terug te vinden op . (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in