ABU start corporate campagne 'Kwaliteit werkt'
Dat in weerwil van de
kritiek die de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) krap een week geleden uitte over het
register, omdat het de concurrentie buiten de deur zou houden.
Een woordvoerder van de ABU stelde dat de de brancheorganisatie al langer een campagne
had gepland. "Dat vorige week de NMa ons keurmerk ter discussie heeft gesteld, is voor ons juist
reden geweest de campagne door te zetten. Zo onderschrijven wij dat we nog steeds achter onze
werkwijze staan."
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaCampagneleider fondsenwerving
Natuur & Milieu
Volgens de ABU is het keurmerk nodig voor goedwillende uitzendondernemingen om zich af te
zetten tegen malafide loonbedrijven, die sinds de afschaffing van het vergunningenstelsel in 1998
flink in aantal zijn toegenomen. "Het kost ons imagoverlies en omzetderving," zegt de
woordvoerder.
Het aantal ondernemingen dat zich niet houdt aan de wet- en regelgeving, schat de ABU op
8000. Hun productie raamt de brancheorganisatie op 120.000 tot 160.000 arbeidsjaren met een
omzet van 4 tot 5,5 miljard euro.
De campagne loopt in ieder geval tot komend voorjaar. Meer informatie over de campagne is terug te vinden op www.kwaliteitwerkt.abu.nl. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid